16 Септември 2024понеделник21:36 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Помощ! Талибани ни реформират!

/ брой: 102

автор:Георги Георгиев

visibility 1314

Българските железници комай останаха един от последните големи държавни активи, които не са продадени на частници. Нацяло или на парче. Но правителството на Бойко Борисов явно има намерението да премахне тази "пазарна несправедливост". Министърът на транспорта Александър Цветков се закани вчера да приватизира товарните превози на БДЖ. За сведение, това е единственото направление в дейността на железниците, което е печелившо, а това обстоятелство обяснява до голяма степен защо кабинетът "Борисов" иска да го продаде. Как така държавата ще има нещо, което е печелившо? То непременно трябва да бъде дадено в частни ръце, защото противното е антипазарно и всъщност е пълна ерес. Това пък е логиката на едно друго лице, което вчера се произнесе по темата за реформата в БДЖ - икономистът от институт "Отворено общество" Георги Ангелов. Той приветства идеята на Цветков и дори, както се полага на напредничав млад неолиберален икономист, отиде още една крачка напред и предложи общините сами да решавали дали имат нужда от жп превози и ако да, да си стопанистват железния път за своя сметка. Уникално и много пазарно предложение, което, ако бъде осъществено, със сигурност ще остави без пътнически влакове половин България.
Ангелов пропуска някои дребни подробности, като лошото финансово състояние на общините, което не им позволява да си ремонтират дупките по пътищата, камо ли да поддържат железния път. Но нека да проявим снизхождние и да отдадем тези пропуски на обзелия го младежки порив, който по принцип затъмнява разума. Все пак, като се има предвид, че преди време икономистът от "Отворено общество" предлагаше да се отмени държавният пенсионен стълб, трябва да сме доволни, че не предлага да се отменят пътническите превози на БДЖ.
За пореден път държавата демонстрира нежелание да поддържа и развива поредния стратегически сектор. В Европа страни като Белгия, Германия, Франция се опитват да направят железниците, при това пътническите превози, конкурентни на автомобилния транспорт и дори на въздушния. В България цялата мисъл на управляващите и съветниците им е впрегната да "режат", "продават", "оптимизират", "съкращават" цели отрасли от икономиката. Къде е казано, че ако продадем товарните превози на частници, те ще станат толкова печеливши, че ще има и за частника, и за държавата? Опитът сочи, че ще има само за частника, и то до време. Защо поне за секунда не се помисли как да се направят рентабилни пътническите превози, вместо по типичния вече за десните икономисти талибански подход да се унищожава всичко, което не се вписва в догматиката им. 

Три са версиите за инцидента с военния самолет L-39 ZA

автор:Дума

visibility 332

/ брой: 176

КНСБ настоява линията на бедност за догодина да е 667 лв.

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 176

3431 ученици са отпаднали през миналата учебна година

автор:Дума

visibility 294

/ брой: 176

Едва 10% от пожарникарите у нас са жени

автор:Дума

visibility 322

/ брой: 176

Чужди инвеститори бягат от България

автор:Дума

visibility 360

/ брой: 176

България е с най-голямо неравенство на доходите в ЕС

автор:Дума

visibility 332

/ брой: 176

70% от продажбите на лизинг са на автомобили

автор:Дума

visibility 333

/ брой: 176

БНБ пуска сребърна монета за Рибния буквар

автор:Дума

visibility 322

/ брой: 176

Ескалацията срещу Русия е само отложена

автор:Дума

visibility 388

/ брой: 176

Темата за мигрантите разделя Европа

автор:Дума

visibility 353

/ брой: 176

Сърбия връща военната служба

автор:Дума

visibility 393

/ брой: 176

Накратко

автор:Дума

visibility 1233

/ брой: 176

На петнадесети - без фанфари

автор:Боян Бойчев

visibility 452

/ брой: 176

Вот за мир или война

автор:Юри Михалков

visibility 604

/ брой: 176

"БСП-Обединена левица" дава знак за промяна в лявото

автор:Юлия Кулинска

visibility 375

/ брой: 176

Гладът в Америка се увеличава

visibility 368

/ брой: 176

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ