14 Август 2024сряда01:40 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Помощ! Талибани ни реформират!

/ брой: 102

автор:Георги Георгиев

visibility 1278

Българските железници комай останаха един от последните големи държавни активи, които не са продадени на частници. Нацяло или на парче. Но правителството на Бойко Борисов явно има намерението да премахне тази "пазарна несправедливост". Министърът на транспорта Александър Цветков се закани вчера да приватизира товарните превози на БДЖ. За сведение, това е единственото направление в дейността на железниците, което е печелившо, а това обстоятелство обяснява до голяма степен защо кабинетът "Борисов" иска да го продаде. Как така държавата ще има нещо, което е печелившо? То непременно трябва да бъде дадено в частни ръце, защото противното е антипазарно и всъщност е пълна ерес. Това пък е логиката на едно друго лице, което вчера се произнесе по темата за реформата в БДЖ - икономистът от институт "Отворено общество" Георги Ангелов. Той приветства идеята на Цветков и дори, както се полага на напредничав млад неолиберален икономист, отиде още една крачка напред и предложи общините сами да решавали дали имат нужда от жп превози и ако да, да си стопанистват железния път за своя сметка. Уникално и много пазарно предложение, което, ако бъде осъществено, със сигурност ще остави без пътнически влакове половин България.
Ангелов пропуска някои дребни подробности, като лошото финансово състояние на общините, което не им позволява да си ремонтират дупките по пътищата, камо ли да поддържат железния път. Но нека да проявим снизхождние и да отдадем тези пропуски на обзелия го младежки порив, който по принцип затъмнява разума. Все пак, като се има предвид, че преди време икономистът от "Отворено общество" предлагаше да се отмени държавният пенсионен стълб, трябва да сме доволни, че не предлага да се отменят пътническите превози на БДЖ.
За пореден път държавата демонстрира нежелание да поддържа и развива поредния стратегически сектор. В Европа страни като Белгия, Германия, Франция се опитват да направят железниците, при това пътническите превози, конкурентни на автомобилния транспорт и дори на въздушния. В България цялата мисъл на управляващите и съветниците им е впрегната да "режат", "продават", "оптимизират", "съкращават" цели отрасли от икономиката. Къде е казано, че ако продадем товарните превози на частници, те ще станат толкова печеливши, че ще има и за частника, и за държавата? Опитът сочи, че ще има само за частника, и то до време. Защо поне за секунда не се помисли как да се направят рентабилни пътническите превози, вместо по типичния вече за десните икономисти талибански подход да се унищожава всичко, което не се вписва в догматиката им. 

Нова партия се включва в стартиращото ляво обединение

автор:Дума

visibility 18

Жените са с по-ниски обезщетения за безработица

автор:Аида Паникян

visibility 504

/ брой: 153

Всяка трета медицинска сестра е в пенсионна възраст

автор:Дума

visibility 563

/ брой: 153

Мощен взрив стресна Бургас

автор:Дума

visibility 653

/ брой: 153

2300 лева средна работна заплата у нас

автор:Дума

visibility 532

/ брой: 153

Готвят лицензиране на гориво от "Уестингхаус" за VІ блок

автор:Дума

visibility 529

/ брой: 153

"Активни потребители":

автор:Дума

visibility 785

/ брой: 153

Нов пожар в РСМ до нашата граница

автор:Дума

visibility 574

/ брой: 153

ЕС критикува Скопие за диалога със София

автор:Дума

visibility 548

/ брой: 153

Новият лидер на "Хамас" иска преговори с Израел

автор:Дума

visibility 522

/ брой: 153

Накратко

автор:Дума

visibility 1351

/ брой: 153

От панталона до заплатата

автор:Аида Паникян

visibility 709

/ брой: 153

Примитивна пропаганда

visibility 765

/ брой: 153

Деформирани представи

visibility 727

/ брой: 153

Благодарим ви, че ни отсрамихте!

автор:Нешка Робева

visibility 509

/ брой: 153

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ