Електронните услуги спестяват над 200 млн. на бизнес и граждани
/ брой: 138
Близо 200 млн. лева се очаква да бъдат спестени на бизнеса и гражданите от намаляване на административната тежест. Това ще стане с проекта "Изграждане на достъпна за гражданите и бизнеса интегрирана информационна система на НАП в съответствие с принципите на електронното управление". Проектът е по оперативната програма "Административен капацитет" (ОПАК) и е на стойност 642 хил. лева. Той се изпълнява от юли 2013 г., като срокът на завършване е 16 юли 2014 г.
Това е най-успешният проект на НАП, финансиран от ОПАК, заяви ръководителят на ОПАК Моника Димитрова-Бийчър, на пресконференция вчера. Целта е по-ефективна администрация и безплатни услуги, като това ще доведе и до друг ефект - събиране на по-високи приходи.
Изпълненител на проекта е "Сирма Солюшънс"АД, която е една от водещите фирми в ИТ сектора, заяви Марин Мирков - координатор от страна на изпълнителя. С реализацията на проекта ще се намали времето за обслужване и ще се увеличи качеството на услугите.
НАП предоставя над 100 административни услуги, от които 60 по електронен път. С персоналния код, който замества електронния подпис, на месец се ползват над 5 млн. услуги. Най-често по електронен път се декларира ДДС - над 220 хил. декларации се подават всеки месец, или 5 млн. годишно. Декларациите по Образец 1 и 6 са над 30 млн. годишно. На трето място са справочни електронни услуги и проверка на здравноосигурителен статус.