14 Август 2024сряда01:17 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Метрокупон и силни усещания

/ брой: 205

автор:Валентин Георгиев

visibility 1475

Преди дни властта си спретна истински фанфарен спектакъл с откриването на новата отсечка на метрото в София. То не бяха снимки за спомен, не бяха хвалби, не бяха възторжени оди за светлото бъдеще. А "черешката на тортата" - присъствието на самия Барозу, идваше да подскаже за "историческия" характер на събитието. Нищо, че никъде в нормалните държави, които редовно даваме за пример, чак такова чудо едва ли някой би сътворил. Да сте чули например Меркел или Камерън да режат лентите на метростанция или на десетина километра отсечка от магистрала? Няма и да чуете.
У нас обаче този често повтарящ се фарс, издигнат в ранг на държавна политика, блесва още по-силно на фона на стряскащата статистика от зачестилите случаи на транспортни аварии и инциденти. Което още повече подсилва чувството, че и мисленето, и действията на "отговорните фактори" са работа "на парче", без цялостна визия и стратегия за развитие на сектора. 
Няколко пресни примера. Преди 2 седмици фабричен дефект в електрическата система причини пожар, който изпепели до основи автобус на градския транспорт в столицата. Превозното средство е само на три години и половина, чешко производство. По същата линия обаче се движат още 12 такива газови автобуса, които след инцидента не са спрени. Но ако това е първият случай на подобен инцидент в столицата от началото на годината, то статистиката за страната е далеч по- стряскаща - изгорелите като факла пътнически автобуси са 36. В Пловдив пък за четвърти път за последния месец се скъсаха тролейбусни жици, като при една от авариите именно скъсана жица буквално преряза на две 42-годишна жена.  
За какво говори всичко това? Не може просто да се биеш в гърдите, че си едва ли не първостроител на модерната инфраструктура на съвременна България, а в същото време да зарежеш на доизживяване съпътстващите я дейности и мрежи. 
Вярно, през годините държавата се "освободи" от доста от тях, като ги прехвърли на общини и частни фирми. При хроничния недостиг на средства обаче занемаряването им става все по-рисково за живота и здравето на пътуващите. Не помагат нито периодичното вдигане на цените на градския и междуселищен транспорт, нито уж засилените проверки и по-строги изисквания при техническите прегледи. По данни на "Пътна полиция" всеки ден у нас се движат 22 хиляди автобуса - голяма част от тях морално остарели. Близо 40 на сто са на възраст над 20 години. А да не припомняме и друга болна тема - за факлите и потенциалните "пътуващи ковчези" с БДЖ...
Затова нека не се залъгваме - тоталното нехайство към транспортните средства и инфраструктура, както и липсата на всякаква дисциплина, днес са повсеместни. А за гражданите преживяванията на път са си истински силни усещания, не PR купон. 

Нова партия се включва в стартиращото ляво обединение

автор:Дума

visibility 18

Жените са с по-ниски обезщетения за безработица

автор:Аида Паникян

visibility 504

/ брой: 153

Всяка трета медицинска сестра е в пенсионна възраст

автор:Дума

visibility 563

/ брой: 153

Мощен взрив стресна Бургас

автор:Дума

visibility 653

/ брой: 153

2300 лева средна работна заплата у нас

автор:Дума

visibility 532

/ брой: 153

Готвят лицензиране на гориво от "Уестингхаус" за VІ блок

автор:Дума

visibility 529

/ брой: 153

"Активни потребители":

автор:Дума

visibility 785

/ брой: 153

Нов пожар в РСМ до нашата граница

автор:Дума

visibility 574

/ брой: 153

ЕС критикува Скопие за диалога със София

автор:Дума

visibility 548

/ брой: 153

Новият лидер на "Хамас" иска преговори с Израел

автор:Дума

visibility 522

/ брой: 153

Накратко

автор:Дума

visibility 1351

/ брой: 153

От панталона до заплатата

автор:Аида Паникян

visibility 709

/ брой: 153

Примитивна пропаганда

visibility 765

/ брой: 153

Деформирани представи

visibility 727

/ брой: 153

Благодарим ви, че ни отсрамихте!

автор:Нешка Робева

visibility 509

/ брой: 153

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ