12 Януари 2025неделя01:13 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Снимки Балет "Арабеск"

"Опера Diva" на "Арабеск" - с вечната музика на Белини, Верди, Пучини

/ брой: 213

автор:Дума

visibility 2344

Спектакълът "Опера Diva", който обединява четири от най-популярните опери, създавани някога - "Норма", "Тоска", "Травиата" и "Мадам Бътерфлай", ще бъде представен от Балет "Арабеск" на 10 ноември (17 ч.) и на 4 декември (19 ч.) на сцената на Музикалния театър, научи ДУМА от Мая Михайлова. Това, което ги свързва, е изборът и съдбата на главните героини и превръщането на тези героини в символ на женска отдаденост. Музикална среда - Петко Манчев, идея и хореография - Мариана Крънчева, драматург - Анна Петрова, сценограф - Никола Налбантов, костюми - Елена Иванова, М. Крънчева, репетитор - Теодора Стефанова.
В най-красивите арии на композиторите Белини, Пучини и Верди, в тяхното музикално съвършенство се преплитат драматичните съдби на героините Норма, Травиата, Мадам Бътерфлай и Тоска и обединяващото ги общо препускане към пропастта на обречената любов. Четири жени по пътя им към избавлението на смъртта, измислени от мъж - техния създател, в името на мъж - техния любим.
Докато Мадам Бътерфлай (Яна Николова, премиера) гледа към пристанището в очакване на съпруга си Пинкертон (Стефан Вучов), я изпълват спомени. Сякаш преживява отново първата им среща и трепета на любовта им... до мига, в който го вижда да слиза от кораба с друга жена.
Виолета (Петя Колева) и младият Алфред Жермон (Ст. Вучов) са щастливи заедно. Намесата на Жорж Жермон (Васил Дипчиков), бащата, кара Виолета да отблъсне любимия си и да се предаде на болестта.
Тоска (Даниела Иванова) стои над окървавеното от побой тяло на любимия си Каварадоси (В. Дипчиков). За да запази живота му, тя отива да се отдаде на Барон Скарпиа (Ст. Вучов), предводител на римската полиция. Гневът й надделява и тя убива насилника.
Норма (Андрея Андонова) е разкъсвана между гнева от предателството на Полионе (В. Дипчиков), неин таен любим и баща на децата й, любовта й към него и чувството за вина от собствената й лъжа пред нейния народ. Тя решава да накаже Полионе и новата му любов Адалджиза, но впоследствие им прощава, предава се и сама тръгва към кладата.
Всяка от героините прави огромна жертва в името на мъжа, когото обича - предава вяра и род, извършва престъпление или доброволно се отказва от щастието си. Вървейки по различни пътища - този на отмъстителна ревност, на невинна преданост, на агресия или предаване в ръцете на болестта - всяка избира като изход смъртта. В този техен път има кукловод, който, за да задоволи егото си, поставя жените в рамка на измислена или редактирана реалност. "Рамкираните", според техните представи, жени винаги са по-аплодирани и по-вълнуващи.
Тези жени са в един измислен свят - сътворени от създателя си, за да бъдат жертвани в името на драма и аплодисменти. В същия контекст е интересна склонността на мъжа да се впечатлява и възторгва от измислени, недосегаеми женски създания, докато в същото време пренебрегва истинската, реална жена.
Но има и един реален свят, където жени, които се жертват в името на мъж, е имало и ще има. Дали за тях съществува аплауз? Доколко жената, като сянка на мъжа, се отказва от себе си в името на неговото израстване? Къде свършва героинята и започва Дивата, която дава плътност на измисления образ? Къде свършва Дивата, поставена на пиедестал, и започва жената, обикновена и незабелязвана? Какво е жертвата и има ли смисъл от нея?
Спектакълът съдържа и втора сюжетна линия, чийто звуков фон е текст на Анна Петрова, коментиращ теми като страхове, творчество, слава, отношение към жената.
"Опера Diva" се реализира с финансовата подкрепа на Министерството на културата и със съдействието на Продуцентска къща "Оренда Арт".

БСП подкрепя бизнеса за мерки срещу скъпия ток

автор:Дума

visibility 4838

/ брой: 5

Може да останем без бензин през март

автор:Дума

visibility 5933

/ брой: 4

България може да е транзитен хъб за газ за Европа

автор:Дума

visibility 6064

/ брой: 4

Байдън отпусна на Киев $500 милиона

автор:Дума

visibility 4902

/ брой: 5

Великобритания поряза Илон Мъск

автор:Дума

visibility 4332

/ брой: 5

Пожарът в Калифорния евакуира над 300 000

автор:Дума

visibility 4045

/ брой: 5

Скопие е втори в света по мръсен въздух

автор:Дума

visibility 4229

/ брой: 5

Смущение

автор:Мая Йовановска

visibility 4747

/ брой: 5

Послушайте експертите

visibility 4845

/ брой: 5

Как бе ликвидирано критичното мислене*

автор:Гергана Пирозова

visibility 4726

/ брой: 5

За фойерверките и... парите

visibility 4681

/ брой: 5

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ