07 Ноември 2024четвъртък16:26 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес в по-голямата част от страната ще бъде слънчево. В сутрешните часове около водните басейни, в котловините и равнините ще бъде с мъгли, които на места ще се задържат и преди обяд. Ще духа слаб вятър от изток-югоизток. Минималните температури ще бъдат между минус 6° и минус 1°, в София около минус 2°, в крайните югозападни райони от страната около плюс 2°, а максималните между 12° и 17°, в София - около 13°. Днес в по-голямата част от страната ще бъде слънчево. В сутрешните часове около водните басейни, в котловините и равнините ще бъде с мъгли, които на места ще се задържат и преди обяд. Ще духа слаб вятър от изток-югоизток. Минималните температури ще бъдат между минус 6° и минус 1°, в София около минус 2°, в крайните югозападни райони от страната около плюс 2°, а максималните между 12° и 17°, в София - около 13°.

Едното платно на "Струма" ще е извън дефилето

Строителството може да започне до пролетта на 2025 г.

/ брой: 111

автор:Дума

visibility 5195

Министерството на околната среда и водите даде зелена светлина за изграждането на едното платно на АМ "Струма" извън Кресненското дефиле. Това ще позволи да започне работата по последния участък на аутобана между Крупник и Кресна.
Екоминистерството е преценило, че не е необходима нова оценка за въздействието върху околната среда. Така процедурата по изграждането на т.нар. източен вариант е отключена. Според решението на МОСВ изграждането на магистралата няма вероятност да окаже значително отрицателно въздействие върху околната среда, както и върху природни местообитания, популации и местообитания на видове, предмет на опазване в защитени зони.
От 23 май 2018 г. има действаща ОВОС на цялото трасе на АМ "Струма" през Кресненското дефиле. Оценката е минала и през съдебни обжалвания от страна на екологични неправителствени организации.
Одобрен е източният вариант на еднопосочното платно от Кулата към София, извън Кресненското дефиле.
Повече от 20 години се бави цялостното изграждане на магистрала "Струма". Основна причина са делата на зелените организации срещу проекта. По данни на „Българска асоциация на пострадалите при катастрофи", в Кресненското дефиле са загинали 74 души, а ранените са над 400 за последните две десетилетия.
Трасето през дефилето е най-натовареният двулентов път в Европа. Въпреки сложените разделителни колчета, пак има катастрофи. Задръстванията и тапите, особено през летния сезон и празничните дни, са постоянни. В по-натоварените дни колоната преди Симитли стига до новия тунел "Железница".
Еколозите от години настояваха за тунел, но геолози и геодезисти са категорични, че той не може да бъде построен през най-сеизмичната зона в страната. Друг проблем е, че скалите в дефилето са със силна радиоактивност. На това място и до днес има пет уранови мини а в с. Крупник в началото на Кресненския пролом има станция, която мери газ радон.
След решението на МОСВ следва изработване на техническия проект. Строителството може да започне до пролетта на 2025 г.

"ЛУКойл" продава "Нефтохим" на катарско-британски консорциум

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 213

Продажбите на злато у нас са се увеличили с 64%

автор:Дума

visibility 415

/ брой: 213

Над 320 млн. лв. дължи държавата на граждани и фирми

автор:Дума

visibility 440

/ брой: 213

Общини получиха 107 млн. лв. за улично осветление

автор:Дума

visibility 436

/ брой: 213

Доналд Тръмп се завръща в Белия дом

автор:Дума

visibility 478

/ брой: 213

Доналд Тръмп спечели президентските избори

автор:Дума

visibility 435

/ брой: 213

Поздравленията заваляха, Путин се въздържа

автор:Дума

visibility 460

/ брой: 213

Републиканците завладяха Сената

автор:Дума

visibility 383

/ брой: 213

Президент на мира?

автор:Юри Михалков

visibility 429

/ брой: 213

Академик по избори

автор:Александър Симов

visibility 461

/ брой: 213

Хем боли, хем сърби

автор:Мая Йовановска

visibility 439

/ брой: 213

БСП е микросвят, отражение на прехода

visibility 400

/ брой: 213

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ