17 Октомври 2024четвъртък02:17 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Димчо Михалевски:

Над пепелта "Трейс" полагат пръст от речни корита

/ брой: 62

автор:Ралица Николова

visibility 1580

- Г-н Михалевски, първата реакция на АПИ бе, че няма никакви нарушения около магистрала "Тракия". Стана ясно обаче, че "Трейс" не са доказали истинността на сертификата за материалите, които използват. Не е ли тук пропускът на контролните органи? 
-  Вече сме предоставили протоколите от лабораторните изследвания както на АПИ, така и на фирмата по надзора, която ги поиска. Коментарът от страна на тези органи бе, че те били направили всички необходими изпитвания. Вярно е, че когато се използват лицензирани инертни материали, се дава проста декларация за съответствие. Правят се стандартни проби по отношение на зърнометрията, на влажността, на показателите за пластичност и т.н. Но в момента имаме друго положение. Фирмата изпълнител бе заявила още в тръжната процедура, че ще добива материал от своите собствени кариери. Очевидно е обаче, че материалът е отпадъчен, достатъчно разнороден, по същество пепел, съдържащ в голяма си част органични вещества. Затова е задължително да се направи проба не просто за плътност на материала, а за неговото работно състояние и реагиране, когато се променя средата. Не толкова при промяна на температурата, колкото на влажността. Нищо, че министър Плевнелиев обясни, че магистралата щяла да се деформира при 1000 градуса...
Искам да поставя още два въпроса към изпълнителите и към АПИ. Нека представят декларации за съответствие на всички материали, които са в насипите. Не само на тази пепел, защото имаме информация, че голяма част от материалите, които се поставят в Зона А, също не са от кариерите на "Трейс". Те са от добит материал от различни речни корита, собственост на прословутия Йоско, който катастрофира съвсем наскоро. Това е изключително тревожно, защото няма гаранции какъв е и този материал. Освен това, след като "Трейс" не ползва собствените си кариери, то значи "спестява", не дава на държавата и на общинските бюджети концесионната такса. Като имате предвид, че обемите там са над 2 млн. кубика, а таксите са малко над 1 лев, защо държавата не си търси тези такси?
- Дали бездействието на АПИ е свързано с това, че новият шеф на агенцията всъщност по образование е компютърен специалист?
- Ще си спестя да коментирам новия шеф на АПИ. Нека да му дадем малко време да навлезе. Притеснителното е друго. Защо министърът допусна да се назначи нов човек в този ключов момент и за агенцията, и за проектите, които тя изпълнява? При положение, че очевидно има проблеми в АПИ, той допусна да се сложи човек, който не е минал през конкурс. В края на 2009 г. същият този министър продъни ушите на хората какъв конкурс по международни стандарти прави за избор на предходния директор на АПИ. А сега той прозрачно, както сам се окачестви, е провел разговори с над 100 специалисти на четири очи. Това е страхотна прозрачност, впечатлен съм! И избра "най-добрият". Времето ще покаже, но оставам дълбок скептик.
- МРРБ моментално отрече за проблема и обвини опозицията в "партизанска война". Откъде тогава да очакваме адекватна реакция и навременна намеса?
- Това правителство, в лицето на премиера и на Плевнелиев, постоянно обяснява как ще направи магистрали. Това е задължение на всяко правителство. Предишният кабинет пусна в експлоатация над 114 км и подготви за пускане нови 31 км, за които сегашното управление издаде акт 16 и ги откри. Не е лошо, но е смешно да обясняваш, че нищо друго не правиш, защото правиш магистрали. Още повече, че магистралите в момента не се правят с национални, а основно с европейски средства. За да ги правят днес, те бяха подготвени от предишното управление - и като проектиране, и като осигуряване на финансирането. Как ги правят обаче? Обясняват, че няма пари за други неща, замразяват доходите. В същото време магистрала "Люлин" все още не е пусната, а вече тунелите текат. Хидроизолациите са направени по безобразен начин. Бетонът на "Люлин" е изливан като ширпотреба и никой не може да каже какво точно е изливано, къде е изливано и каква е неговата якост. И това при положение, че слагат пепел на Лот 2, а на Лот 3 и Лот 4 фирмите взимат материал отстрани безконтролно. Има нерегламентирано поставяне на овлажнени почви и на несортиран материал в основата. Значи проблемът е системен и много тежък. Няма да имаме магистрала като хората, а в същото време правителството набляга, че ги строи по перфектен начин. Тоталното разминаване между думи и дела е най-големият проблем.

Еврото ни трябва, колкото тумор в мозъка

автор:Дума

visibility 805

/ брой: 197

Световният дълг е на път да надхвърли 100 трлн. долара

автор:Дума

visibility 643

/ брой: 197

БДЖ планира повече връзки между Северна и Южна България

автор:Дума

visibility 712

/ брой: 197

ЕК с нови правила за мигрантите

автор:Дума

visibility 700

/ брой: 197

Ескалира напрежението между Сеул и Пхенян

автор:Дума

visibility 704

/ брой: 197

Дипломатическа война между Индия и Канада

автор:Дума

visibility 799

/ брой: 197

Накратко

автор:Дума

visibility 994

/ брой: 197

Да се ядосаме!

автор:Юлия Кулинска

visibility 833

/ брой: 197

Знаем проблемите, имаме експертите и решенията

автор:Дума

visibility 743

/ брой: 197

Аз съм десницата на левицата!

автор:Дума

visibility 724

/ брой: 197

Опит пореден

автор:Евгени Гаврилов

visibility 835

/ брой: 197

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ