12 Ноември 2024вторник22:51 ч.

ВРЕМЕТО:

Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите, на които им предстои пътуване в следващите дни, да тръгват на път с автомобили, подготвени за зимни условия. Необходимо е шофьорите да карат с повишено внимание и съобразена скорост, като спазват необходимата дистанция и да не предприемат резки маневри. Нови снеговалежи и в по-ниските части от страната се очакват през нощта срещу четвъртък, в четвъртък и през нощта срещу петък. Има повишена вероятност за значителни валежи и за образуване на снежна покривка над 10 - 15 cм в Предбалкана, Лудогорието и по проходите в Стара планина. В петък валежите ще спират, най-късно в Източна България. Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите, на които им предстои пътуване в следващите дни, да тръгват на път с автомобили, подготвени за зимни условия. Необходимо е шофьорите да карат с повишено внимание и съобразена скорост, като спазват необходимата дистанция и да не предприемат резки маневри. Нови снеговалежи и в по-ниските части от страната се очакват през нощта срещу четвъртък, в четвъртък и през нощта срещу петък. Има повишена вероятност за значителни валежи и за образуване на снежна покривка над 10 - 15 cм в Предбалкана, Лудогорието и по проходите в Стара планина. В петък валежите ще спират, най-късно в Източна България.

Турция ще разработва нов щурмови вертолет

/ брой: 41

автор:Дума

visibility 3050

Турското главно управление на отбранителната промишленост е сключило на 22 февруари договор с местната авиокосмическа компания TAI за създаване на нов тежък щурмови вертолет, съобщи сайтът на българското авиационно списание “Аеро”. Проектът, който в момента е известен само с турското название “Agir Sinif Taarruz Helikopter”, буквално означаващо тежък щурмови вертолет, трябва да полети през 2024 г. и да има излетна маса от 10 тона. Неофициално проектът е известен като АТАК 2.

Вертолетът ще се задвижва от два газотурбинни двигателя, ще има двучленен екипаж, вградено оръдие, управляемо и неуправляемо ракетно въоръжение с маса до 1200 кг и ще бъде оптимизирана да работи във високопланински условия. Цели се максимално използване на турско въоръжение, авионика и оборудване. Други технически детайли по проекта не се съобщават.

Новият вертолет в перспектива ще замени сега използвания Т129 АТАК, който се явява лицензен вариант на италианския “Аугуста Уестланд” 129. Разпространените илюстрации на новия проект обаче показват силно сходство с T129, коментира 4”Аеро”. Още в края на 2017 г. Турция обяви, че има намерение да създаде по-тежък боен вертолет от сегашните Т129 АТАК. Следващият проект, който бе с условното означение АТАК 2, трябваше да има излетна маса от 6–7 тона и да се създаде на базата на шесттонния транспортен Т625, който се изпитва в момента. Нарасналите изисквания към машината обаче са довели до значително повишаване на масата й. 

Българинът готов да похарчи средно 531 лв. на Черния петък

автор:Дума

visibility 751

/ брой: 216

Индустрията ни с първия ръст от 20 месеца

автор:Дума

visibility 907

/ брой: 216

Бюджет с 3% дефицит и пакет от мерки ще внесе служебната власт

автор:Дума

visibility 988

/ брой: 216

Над 17% от работещите в ЕС са били с временни договори

автор:Дума

visibility 759

/ брой: 216

Кремъл отрече за разговор Тръмп-Путин

автор:Дума

visibility 881

/ брой: 216

В РСМ очакват скоро промени в конституцията

автор:Дума

visibility 980

/ брой: 216

Вотът на доверие към Шолц преди Коледа

автор:Дума

visibility 858

/ брой: 216

Преходният съвет на Хаити уволни премиера

автор:Дума

visibility 809

/ брой: 216

Изолация и безсилие

автор:Александър Симов

visibility 733

/ брой: 216

Да направим крачка назад, за да вървим три напред като общество

автор:Дума

visibility 1035

/ брой: 216

България се нуждае от връщане на държавността

автор:Дума

visibility 821

/ брой: 216

Време е Борисов и Пеевски да бъдат изолирани от властта

автор:Дума

visibility 1005

/ брой: 216

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ