09 Ноември 2024събота19:56 ч.

ВРЕМЕТО:

В неделя ще остане ветровито, а застудяването ще продължи. Превалявания се очакват главно в Северна България, а над югозападната половина от страната ще има и слънчеви часове. Райони с валежи ще има и в началото на новата седмица. Температурите ще останат без съществена промяна. В неделя ще остане ветровито, а застудяването ще продължи. Превалявания се очакват главно в Северна България, а над югозападната половина от страната ще има и слънчеви часове. Райони с валежи ще има и в началото на новата седмица. Температурите ще останат без съществена промяна.

Радионовините намаляват

НСИ пусна актуална статистика, според която 50% от звуците в ефира са музика

/ брой: 32

автор:Павлета Давидова

visibility 3181

Навръх Световния ден на радиото, който се отбелязва на 13 февруари по инициатива на ЮНЕСКО, НСИ излезе с актуална статистика за заетите в сектора. От данните става ясно, че новините в ефира намаляват за сметка на музикалните предавания. ДУМА припомня, че 13 февруари е избрана за празник, защото на тази дата през 1946 г. "гласът" на Обединените нации за първи път прозвучава в ефира на радиото на ООН. Тази година Денят на радиото мина под мотото "Диалог, толерантност и мир". От 1996 г. се отбелязва и Световният ден на телевизията, който се чества на 21 ноември. Датата е избрана в чест на първия Световен телевизионен форум в Ню Йорк, който се провежда същата година.

Според НСИ през 2017 г. лицензираните радиооператори у нас са били 85, толкова са били и през 2014 г., докато през следващите са били с един по-малко. За сметка на това часовете излъчване поетапно се увеличават с всяка изминала година, става ясно от данните. През 2012 г. сме слушали 658 037 ч., а пет години по-късно цифрата вече е 723 559 часа. Това е с близо 10 хил. часа повече отколкото през 2016 година.

Различно е съотношението между новини, актуални предавания и реклама, сочат данните на НСИ. Преди пет години новините са заемали 30,5% от ефирното време, по последни данни процентът им е паднал до 26,3%. За сметка на това музикалните предавания са увеличили позициите си с близо 6 на сто - скачат от 43,5% до почти половината ефир. Намалява времето за актуални, забавни предавания, изкуство, култура, спортни и образователни предавания - през 2012 г. то е заемало близо 23 процента от ефира, докато вече е паднало на 18,5%. За петте наблюдавани години рекламата се е увеличила почти двойно - от 3,2% на 5,4%.

Служители в АЯР на протест за по-високи заплати

автор:Дума

visibility 1746

/ брой: 214

"Лукойл": Не продаваме рафинерията в Бургас

автор:Дума

visibility 1742

/ брой: 214

25 нови влака от "Шкода" пристигат до 2026 г.

автор:Дума

visibility 1100

/ брой: 214

Брюксел разследва "Виза" и "Мастъркард" за таксите

автор:Дума

visibility 1599

/ брой: 214

Управляващата коалиция в Германия се разпадна

автор:Дума

visibility 1744

/ брой: 214

Харис обеща помощ на Тръмп до инаугурацията

автор:Дума

visibility 1725

/ брой: 214

В САЩ разработват план за мир в Украйна

автор:Дума

visibility 1767

/ брой: 214

Накратко

автор:Дума

visibility 1752

/ брой: 214

Пътят на разбитите надежди

автор:Александър Симов

visibility 1489

/ брой: 214

Непредсказуемият Тръмп

visibility 1560

/ брой: 214

БСП е микросвят, отражение на прехода

visibility 1589

/ брой: 214

Агнето сито и вълкът цял

автор:Гарабед Минасян

visibility 1442

/ брой: 214

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ