14 Ноември 2024четвъртък18:49 ч.

Темата днес

На по бира

Половината от пълнолетните българи консумират пиво поне веднъж седмично, а близо 70% поне веднъж месечно

/ брой: 147

автор:Дума

visibility 8319

България наскоро се нареди на 48-мо място по производство на бира сред 170 държави по света. Бирената продукция в страната леко е нараснало през миналата година от 4460 на 4500 хектолитра. Нашата страна е и 14-та по обем на производството в целия Европейски съюз, гласи последният доклад на водещият световен доставчик на продукти от хмел BarthHaas за 2022 г. 

Бирата продължава да е сред най-предпочитаните напитки у нас, твърди Съюзът на пивоварите в България. На ден само в ресторантите, кафенетата и хотелите са се сервирали по 435 000 чаши от пенливата напитка. И това е само около осма от пазара. Останалото се продава в магазинната мрежа. 

50% от пълнолетните българи консумират бира поне веднъж седмично, а близо 70% поне веднъж месечно. 

Според СПБ този сезон хит сред българите продължават да бъдат безалкохолните бири, премиум марките и пивото със силно подчертан хмелов аромат. Само през миналата година в страната са произведени 58 тона висококачествен хмел, който освен за родното производство, се изнася за редица страни, включително за бирена Германия. 

"Поради натуралния си състав пивото е богато на редица антиоксиданти и най-вече на полифеноли, витамини от групата В, минерали, влакнини и над 800 органични и неорганични съединения. Всички те произхождат от ечемичeния малц, хмела, дрождите и от сложните химични трансформации, които претърпяват по време на технологичния процес",  обяснява проф. Габриела Маринова - една от най-изтъкнатите родни представителки на пивоварната наука.

За да могат потребителите да са наясно какво съдържат различните бири, пивоварите в страната продължават доброволно да поставят върху етикетите на своите продукти списък на съставките и енергийната им стойност. 

"Членовете на СПБ от 2017 г. предоставят данни за калориите за 100 ml пиво. Като цяло произвежданите в страната лагер бири "тип "Пилз" съдържат между 33 и 48 калории на 100 мл. За безалкохолните бири тези стойности са по-ниски и варират между 15 и 25 калории на 100 мл", коментира Ивана Радомирова, изпълнителен директор на СПБ. Информацията за съставките и калориите в пивото са на етикетите на 99% от произвежданите у нас асортименти. "Този резултат ни отрежда едно от водещите места в изпълнението на общоевропейската инициатива на бирения бранш за представяне на хранителна информация за пивото", уточнява Радомирова.

Към тези практики за прозрачност към потребителите от СПБ добавят и редица дългогодишни кампании за социална отговорност и устойчиво развитие. През 2022 г. от пивоварните предприятия са пуснати на пазара 20 440 тона стъклени бутилки, от които 57% са за многократна употреба. Ето защо е в ход новата инициатива на членовете на  СПБ "Върни ме". 

10 000 магазина в страната имат поставен стикер със знака "Върни ме", който има за цел да насърчи връщането на оборотните бутилки от бира в търговската мрежа. При правилна употреба, стъклените бутилки могат да се използват много пъти в производствения процес, като по този начин се пестят енергия и природни ресурси.

Намаляват българските компании сред топ 500 в Източна Европа

автор:Дума

visibility 561

/ брой: 218

Въглищата спасяват електроенергийната система

автор:Дума

visibility 590

/ брой: 218

С 60% са по-ниски добивите от пчелен мед тази година

автор:Дума

visibility 557

/ брой: 218

Строителството изпреварва IТ сектора по заплати

автор:Дума

visibility 520

/ брой: 218

Северна Корея вече участва във войната

автор:Дума

visibility 576

/ брой: 218

Съединените щати откриват ракетна база в Полша

автор:Дума

visibility 558

/ брой: 218

В Прищина заговориха за "Велико Косово"

автор:Дума

visibility 495

/ брой: 218

Накратко

автор:Дума

visibility 554

/ брой: 218

Ама, вярно ли е?

автор:Аида Паникян

visibility 612

/ брой: 218

Прероденият геополитически гълъб

автор:Александър Симов

visibility 615

/ брой: 218

Непростима безпаметност

visibility 516

/ брой: 218

По следите на една забравена, но величава битка

visibility 627

/ брой: 218

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ