02 Август 2024петък19:44 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

С изпити срещу незнанието

/ брой: 235

автор:Деси Велева

visibility 6283

МОН ще бори незнанието с нови изпити.
Не с промяна на модела, задушаващ учители, ученици и родители, които асоциират българското училище с място за губене на време.
Не с мотивиране на учениците, за да разберат, че знанието е ценност и за усвояването му са нужни усилия, а не фуния за наливане на ненужни факти.
Не и с освобождаване на заетите в системата от несвойствени административни задължения, за да се съсредоточат върху преподаването.
А с поредно препитване. "Блестящата" идея представи сам, директно и чистосърдечно министърът на образованието Галин Цоков. Изобщо не се опита да шикалкави или дипломатично, полутайно да хързулне новото изпитване между други високопарни приказки за готвени иновативни промени.
Изпитът не може да е самоцел и човек от системата трябва добре да го знае. Нито пък оценката трябва да е мишената на учениците.  Какво точно очаква всъщност министърът да промени с така нареченото ново национално входно ниво в ІХ клас? Освен да създаде още работа на паралелното частно образование, чиито представители в момента потриват доволно ръце, защото им се открива ново поле за действие? Или просто симулира дейност, докато не падне правителството му, за да се намира на работа?
Министър Цоков се възползва от медийно внимание и пусна втора бомба. Цялата ала-бала около изпитването и подготовката на деветокласниците, всъщност се оказа мотивирана от лошите резултати, които те показват на едно международно изследване. PISA мери четивната грамотност и оценките на българчетата падат на всяко следващо издание. Сега МОН се съсредоточава върху дълбокоумната идея да подготвя допълнително тъкмо тези ученици, които ще участват в следващото изследване, а не всички! Излиза, че ще се учи пак само заради изпита, а и да не се посрамваме пред света.
Кой ще лъже министърът? Света ли, себе си ли, нас ли?

Българският еврокомисар може да поеме енергетиката

автор:Дума

visibility 557

/ брой: 146

За 6 месеца банките са прибрали близо 1 млрд. лв. такси

автор:Дума

visibility 459

/ брой: 146

"Булгаргаз" отчита 100 млн. лв. загуба

автор:Дума

visibility 495

/ брой: 146

Над 400 000 българи търгуват с криптовалути

автор:Дума

visibility 485

/ брой: 146

Иран се закани да отмъсти на Израел

автор:Дума

visibility 611

/ брой: 146

В Англия се надигнаха срещу имигрантите

автор:Дума

visibility 538

/ брой: 146

Мадуро поиска одит на президентските избори

автор:Дума

visibility 608

/ брой: 146

САЩ спират $95 млн. помощ за Грузия

автор:Дума

visibility 472

/ брой: 146

Честито, другарю Йорданов!

автор:Нора Стоичкова

visibility 588

/ брой: 146

Главчев допусна гаф

visibility 552

/ брой: 146

Датата - 02.08.2024 г.

автор:Дума

visibility 544

/ брой: 146

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ