15 Ноември 2024петък07:35 ч.

Българските евродепутати с позиция за законодателния пакет за мобилността в ЕС

автор:Дума

visibility 1991

Евродепутатите от България излязоха с обща позиция относно законодателния пакет за мобилността в ЕС. Позицията бе инициирана от Петър Курумбашев и Ангел Джамбазки.
Ето и текста й:
"Ние, членовете на Европейския парламент от Република България, смятаме, че доброто функциониране на Европейския пазар не следва да е обвързано с рестриктивни правила, които не отчитат спецификите на транспортния сектор и ограничават свободното движение на стоки и хора. Призоваваме да не се допускат фрагментиране на Единния европейски пазар и неспазване на основни свободи на ЕС.
Напомняме, че общата транспортна политика на ЕС следва да се стреми да постигне целите на Договорите (член 90 от ДФЕС), като се обръща специално внимание на функционирането на вътрешния пазар въз основа на устойчивото развитие в Европа и устойчивия икономически растеж в рамките на силно конкурентния социален пазар с цел пълна заетост и социален напредък (член 3, параграф 3 от ДЕС). Целта на ЕС е да насърчава благосъстоянието на своите народи (член 3, параграф 1 от ДЕС).
За гарантиране на по-доброто прилагане на европейското законодателството в областта на автомобилния транспорт е изключително важно секторът да има единен подход за прилагане на разпоредбите и правилата в областта на автомобилните превози.
1. Считаме, че с оглед изключителната мобилност на работната ръка в сектора, включването на международния транспорт и каботажа в обхвата на законодателството за "командированите работници" не е обосновано и би имало силно негативно влияние върху транспортния сектор в Централна и Източна Европа, както и отражение върху цялата европейска икономика.
Прилагането на такъв тип законодателство за международните шофьори диспропорционално ще натовари, както транспортните оператори, така и държавите членки. Голяма част от малките и средни предприятия ще бъдат изтласкани и пазарът ще бъде резервиран само за големи и крупни превозвачи. Целта на европейското законодателство в тази сфера е да позволи на транспортните оператори да се конкурират при равни условия, да се търсят механизми за приспособяване, а не да се налагат трудно изпълними изисквания, които да ограничат растежа на този икономически отрасъл.
2. Задължението за ползване на редовната седмична почивка извън борда на превозното средство ще принуждава шофьорите да оставят товара си, за който са лично отговорни, ще им коства допълнителни разходи за застраховки, както и за превоз от и до хотел. По тази причина това изискване трябва да отпадне.
3. Ние сме на мнение, че изискването за завръщане на водача "у дома" на всеки три седмици също поставя превозвачите пред сериозно предизвикателство. Фирмите са принудени да предоставят допълнителен транспорт на служителите си, за да се върнат в страната. Това би довело до сериозни финансови разходи и намалява гъвкавостта на разпределението на работните часове и часовете за почивка.
4. Същевременно, отчитаме необходимостта от единни действия за борба с фирмите-пощенски кутии, като акцентът следва да бъде поставен върху контрола и адекватното прилагане на европейските правила. Приветстваме и заложените мерки за борба със замърсяването и политиките за иновации, чрез които се насърчават и развиват зеления, екологичен транспорт, намаляването на вредните емисии и въвеждането на все повече електрически автомобили. Надяваме се тези мерки да не останат само в сферата на добрите пожелания.
Общите цели на всички държави членки следва да бъдат осигуряването на правна сигурност, както и защитата на единството и растежа на вътрешния пазар на Европейския съюз. Съществува реална опасност предложението да доведе до значителни отрицателни последици, свързани с фалита на транспортните компании и съкращенията в транспортния сектор. Тези ефекти очевидно не са съвместими с практическите цели на единния пазар, основаващ се на основната свобода на движение на услугите и спазването на конкурентното право.
Отправяме апел за това позицията и притесненията на България по законодателния пакет да се разгледат внимателно при процеса на преговори."

Ангел Джамбазки, Европейски консерватори и реформисти (ЕКР)
Андрей Ковачев, Европейска народна партия(ЕНП)
Андрей Новаков, ЕНП
Асим Адемов, ЕНП
Владимир Уручев, ЕНП
Георги Пирински, Прогресивен алианс на социалистите и демократите (СиД)
Ева Майдел, ЕНП
Емил Радев, ЕНП
Искра Михайлова, Алианс на либерали и демократи за Европа (АЛДЕ)
Илхан Кючюк, АЛДЕ                     
Момчил Неков, СиД
Неджми Али, АЛДЕ
Николай Бареков, ЕКР                        
Петър Курумбашев, СиД                         
Светослав Малинов, ЕНП                                 
Сергей Станишев, СиД                                   
Филиз Хюсменова, АЛДЕ

Намаляват българските компании сред топ 500 в Източна Европа

автор:Дума

visibility 561

/ брой: 218

Въглищата спасяват електроенергийната система

автор:Дума

visibility 590

/ брой: 218

С 60% са по-ниски добивите от пчелен мед тази година

автор:Дума

visibility 557

/ брой: 218

Строителството изпреварва IТ сектора по заплати

автор:Дума

visibility 520

/ брой: 218

Северна Корея вече участва във войната

автор:Дума

visibility 576

/ брой: 218

Съединените щати откриват ракетна база в Полша

автор:Дума

visibility 558

/ брой: 218

В Прищина заговориха за "Велико Косово"

автор:Дума

visibility 495

/ брой: 218

Накратко

автор:Дума

visibility 554

/ брой: 218

Ама, вярно ли е?

автор:Аида Паникян

visibility 612

/ брой: 218

Прероденият геополитически гълъб

автор:Александър Симов

visibility 615

/ брой: 218

Непростима безпаметност

visibility 516

/ брой: 218

По следите на една забравена, но величава битка

visibility 627

/ брой: 218

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ