12 Март 2025сряда13:28 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Промоции и достойнство

/ брой: 44

автор:Велизар Енчев

visibility 11907

Ако при първия бойкот на 13 февруари оборотите на големите хранителни вериги паднаха с близо 30 процента, при третия и четвъртия се увеличиха. С едно важно уточнение – бойкотът на 6 март донесе 4 милиона повече оборот, но на стоки с 50% промоция. Което означава, че печалбите на търговските вериги са паднали, а потребителите са пазарували по-изгодно за тях.
Това са фактите, представени ни от НАП. Факти, които Инициативният комитет за бойкота не е в състояние нито да провери, нито да оспори.
Нека не си затваряме очите пред този феномен, който е уникален. Реакцията на българските потребители на бойкота е без прецедент и изобщо не може да се сравнява с бойкотите на високите цени на хипермаркетите в Гърция, Хърватия, Черна гора и Сърбия. В тези страни се случи точно обратното – в дните на бойкота гражданите масово бойкотираха, хранителните вериги бяха празни и това доведе до незабавни мерки на правителствата за намаляване на търговските надценки.
Бойкотът срещу високите цени на хранителните стоки в чуждите търговски вериги, някои от които са два пъти по-високи, отколкото в същите вериги в Германия и Австрия, е в услуга най-вече на пенсионерите, социално слабите и работещите бедни в България.
За съжаление, именно тези социални групи не само пренебрегнаха бойкота на веригите, но направиха точно обратното и в дните на втория, третия и четвъртия бойкот окупираха магазините заради промоциите.
Вместо да бойкотират високите цени на чуждите вериги, третиращи ги като „втора категория“ европейци, стотици възрастни хора се тълпяха пред входовете на магазините преди отварянето им рано сутрин.
Жалко е да се каже, но трябва да се чуе – промоциите пречупиха достойнството и социалната солидарност на българите.
И понеже управниците се страхуват само от масовата съпротива, след като видя, че хората са купени с евтини промоции, правителството забрави обещанието да сложи таван на цените на основни хранителни стоки след бойкота на 13 февруари.
Земеделският министър вече говори само за скъсяване на веригата на доставки, за да се намалят посредниците между производителите и крайните потребители. Но това изобщо не е гаранция за намаляване на чудовищно високите търговски надценки на храните във веригите, някои от които са 100 процента.
Бойкотът не е битка за промоции, а борба промоционалните цени да станат постоянни. Бойкотът цели българите да плащат за основни хранителни стоки толкова, колкото плащат германци и австрийци в същите вериги.
За да покажем, че сме Народ, а не тълпа, както ни нарекоха глашатаите на властта, на 13 март бойкотът продължава!

Фейсбук, със съкращения

Трудни преговори между САЩ и Украйна

автор:Дума

visibility 208

/ брой: 46

В Италия доживотен затвор за убийство на жена

автор:Дума

visibility 245

/ брой: 46

Общонационална стачка на медиите в Гърция

автор:Дума

visibility 269

/ брой: 46

Накратко

автор:Дума

visibility 228

/ брой: 46

Революция на некадърността

автор:Александър Симов

visibility 249

/ брой: 46

Касапница в Сирия

/ брой: 46

Разходите за живот тревожат младите

автор:Аида Ованес

visibility 276

/ брой: 46

Ще спасим ли Несебър като световно наследство

visibility 303

/ брой: 46

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ