07 Ноември 2024четвъртък15:39 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес в по-голямата част от страната ще бъде слънчево. В сутрешните часове около водните басейни, в котловините и равнините ще бъде с мъгли, които на места ще се задържат и преди обяд. Ще духа слаб вятър от изток-югоизток. Минималните температури ще бъдат между минус 6° и минус 1°, в София около минус 2°, в крайните югозападни райони от страната около плюс 2°, а максималните между 12° и 17°, в София - около 13°. Днес в по-голямата част от страната ще бъде слънчево. В сутрешните часове около водните басейни, в котловините и равнините ще бъде с мъгли, които на места ще се задържат и преди обяд. Ще духа слаб вятър от изток-югоизток. Минималните температури ще бъдат между минус 6° и минус 1°, в София около минус 2°, в крайните югозападни райони от страната около плюс 2°, а максималните между 12° и 17°, в София - около 13°.

На гол тумбак...

/ брой: 42

автор:Мая Йовановска

visibility 3305

Доста време у нас любимец на властта беше автомобилният транспорт. Как беше обгрижван от държавата, е друг въпрос, но заради тази политика не трябва да се учудваме, защо и как железопътния транспорт у нас беше буквално съсипан. Независимо, че всяка поредна нова власт публично си късаше косите до какво дъно е докарано БДЖ и обявяваше подобряването му за свой приоритет, превозвачът продължава да затъва.
В последно време започва да се откроява нова тенденция - демонстрира се нежна любов към електротранспортните средства. Това е съвсем в духа на всеобщата европейска, без извинение, екопростотия. Колите с двигатели с вътрешно горене са заклеймени като най-големите екозамърсители. Цялото това безумие се простира доста по-надалеч, особено на родна почва и при скромните ни финансови възможности. Докато заради недостига на ток в богата Европа започнаха да пускат спрени вече тецове, а у нас бързаме да хлопнем кепенците на действащи централи.
Тези дни финансовият министър Асен Василев обяви, че държавата ще търси финансиране от Европейската инвестиционна банка, сиреч заем, за създаването на държавен фонд за покупка на електробуси. Тези возила щели да са за общините. И докато изчисленията за замърсяването, което идва от двигателите с вътрешно горене, обикновено е калкулира в края на тяхната експлоатация, то замърсяването от електромобилите е още при производството на техните батерии.
Василев хвали Столична община, която вече има договор за подмяна на старите си автобуси с електробуси. А пък разходите за поддръжката на новите возила, щели да са 10 пъти по-ниски от тези на старите, прехласва се министърът.
И първокласник може да направи сметка колко огромна е финансовата разлика, за да стигнеш до тези 10 пъти по-ниски разходи. Да не говорим до къде сме го докарали със зарядните станции и най-вече - какво е качеството на родите пътища.
Едно ново лоби набира сила и не му пука, че подобна инвестиция е "на гол тумбак - чифте пищови". Нали масрафа ще е за наша сметка!

"ЛУКойл" продава "Нефтохим" на катарско-британски консорциум

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 213

Продажбите на злато у нас са се увеличили с 64%

автор:Дума

visibility 415

/ брой: 213

Над 320 млн. лв. дължи държавата на граждани и фирми

автор:Дума

visibility 440

/ брой: 213

Общини получиха 107 млн. лв. за улично осветление

автор:Дума

visibility 436

/ брой: 213

Доналд Тръмп се завръща в Белия дом

автор:Дума

visibility 478

/ брой: 213

Доналд Тръмп спечели президентските избори

автор:Дума

visibility 435

/ брой: 213

Поздравленията заваляха, Путин се въздържа

автор:Дума

visibility 460

/ брой: 213

Републиканците завладяха Сената

автор:Дума

visibility 383

/ брой: 213

Президент на мира?

автор:Юри Михалков

visibility 429

/ брой: 213

Академик по избори

автор:Александър Симов

visibility 461

/ брой: 213

Хем боли, хем сърби

автор:Мая Йовановска

visibility 439

/ брой: 213

БСП е микросвят, отражение на прехода

visibility 400

/ брой: 213

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ