09 Октомври 2024сряда12:12 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Новите коли ще са задължително с ограничител на скоростта

/ брой: 124

автор:Дума

visibility 5291

Европейците, които обичат да карат бързо и търсят нова кола, вероятно ще останат разочаровани - от 7 юли всички нови автомобили, продавани на континента, трябва да бъдат оборудвани с интелигентен софтуер за скоростта (ISA), предназначен да пречи на шофьорите да нарушават ограниченията. Повечето коли, които се продават в момента, вече разполагат с ISA, тъй като тя беше направена задължителна за всички нововъведени модели от юли 2022 г. нататък. Но автомобилите, представени преди тази дата, можеше да бъдат без технологията.
Всъщност ISA не възпрепятства напълно водачите да нарушат ограничението, а вместо това опитва внимателно да им напомни за техните правни и морални задължения да се придържат към него. ЕС остави на автопроизводителите да решат по какъв начин да стават тези напомняния като опциите включват аудиовизуални сигнали и дори допълнително съпротивление в педала на газта.
Все пак шофьорите могат да изберат да игнорират предупрежденията или да ги изключат напълно. Но това ще стане само до края на съответното пътуване. Защото те винаги ще се включат по подразбиране, когато следващия път двигателят на колата бъде стартиран.
Европейският съвет за безопасност на транспорта (ETSC) лобираше мощността на двигателя да бъде намалена, когато автомобилът достигне законовия лимит, но автомобилната индустрия се наложи това да не се приеме. Което означава, че шофьорите все още могат да използват пълна мощност на колите си, когато имат нужда от нея - например, за да се измъкнат от опасност или просто защото искат да нарушат правилника.
ISA може да използва комбинация от GPS данни и камери за разчитане на пътните знаци, за да определи с каква скорост трябва да се движи автомбилът. Но невинаги се ориентира правилно: понякога може да улови знак от страничен път и грешно да приеме, че долната граница на скоростта се отнася до трасето, на което е колата.

Без развита енергетика няма национален суверенитет

автор:Дума

visibility 33

/ брой: 192

Изграждането на АЕЦ "Белене" трябва да продължи

автор:Дума

visibility 38

/ брой: 192

За мен Родопите са кауза

автор:Дума

visibility 37

/ брой: 192

Предлагаме решения за развитието на Ямбол

автор:Дума

visibility 39

/ брой: 192

Урсула фон дер Лайен на съд за измама с ваксини

автор:Дума

visibility 38

/ брой: 192

Протестиращи в Тирана искат служебен кабинет

автор:Дума

visibility 35

/ брой: 192

Влизаме в сухопътен Шенген?

автор:Дума

visibility 35

/ брой: 192

Палестина преговаря за двамата ни заложници

автор:Юри Михалков

visibility 37

/ брой: 192

Реалност или химера

автор:Евгени Гаврилов

visibility 30

/ брой: 192

Бедните плащат повече за въглеродни емисии

автор:Дума

visibility 52

/ брой: 192

Най-голямата ми радост е да помагам на хората

автор:Юлия Кулинска

visibility 39

/ брой: 192

БЪЛГАРИЯ или Пеевски?

visibility 36

/ брой: 192

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ