Българинът е най-зле обслужван в банките
"Тайни клиенти" установили, че чакаме средно по 10 минути на опашка
/ брой: 182
В банката българите чакали най-много, а опашките при обслужване все повече растяли. В България клиентите чакали средно около 10 мин., за да бъдат обслужени. Това сочат данните от проучване, направено в 24 държави от ЕС с участието на българската компания ClientX, обявени от управителя на компанията Златизар Златев.
Компанията назначила т. нар. "тайни клиенти", които в определен период от време посещавали определени търговски обекти. Общо направените посещения били 1935. Според данните от проучването клиентите от Европа чакали в пощата най-много - средно около 19,48 мин. На второ място в списъка се нарежда банка, в която средностатистическият клиент чакал около 18,45 мин. По-малко се чакало на билетни каси, жп гари и супермаркети, а най-малко време по опашките клиентите в Европа прекарвали на автогарите.
Експертите обявиха още, че според резултатите от проучването най-високо качество на обслужване има в магазините за дрехи, на второ място по обслужване била аптеката.
От цяла Европа в Русия се е чакало най-много на опашки - средно около 27 мин. Най-малко време клиентите са прекарвали в чакане по опашки в Швеция, където обслужването било най-бързо. Българските клиенти били обслужвани все по-бавно, изчакват все повече хора на опашките да бъдат обслужени преди тях и ги обслужват с по-малко внимание.
Най-недоволни от обслужването били клиентите от Босна и Херцеговина - в 92% от случаите, сочат още данните от проучването. В Русия 81% от клиентите са изразили неудовлетвореност от начина, по който" били обслужени. В България всеки 3-ти изразил недоволство от начина, по който бил обслужен. У нас 4-ма от 5-ма души били поздравявани, преди да ги обслужат, а за сравнение във Финландия и Холандия всеки клиент бил поздравен от служителя. Най-много служители се усмихнали при обслужване в Белгия, а най-малко в Русия. Според данните в България на всеки втори клиент му се усмихвали.
Златев изрази недоумение защо нито една фирма от хотелиерския бранш в България не се поинтересувала от качеството на обслужването в бранша.
Той посочи, че в продължение на 3 години фирмата работила с EVN и около 1 година с Е.ОН. Двете електроразпределителни дружества поискали да се следят жалбите, подавани от клиенти и как компанията отговаря на тях. Вследствие на това проучване Златев посочи, че двете дружества значително подобрили качеството си на работа и обслужването на клиенти.