16 Юли 2024вторник15:52 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Експерт:

Влаковете да спират при температури над 40 градуса

/ брой: 119

автор:Дума

visibility 2445

Изкривени от жегата релси едва не обърнаха влака София - Видин.
"Високите температури не са нещо ново и затова между релсите има разстояние. Когато пътувате и чувате едно тракане, то е защото това разстояние през лятото, когато се разширят релсите, се запълва, а през зимата се свива. В България все пак имаме температурни разлики от минус 30 до плюс 40 градуса, което поставя въпросът за поддръжката на железопътната инфраструктура.
"При високите температури, особено над 40 градуса, най-доброто нещо, което трябва да се направи е да се спре движението", заяви пред "България он ер" експертът в железопътния транспорт Симеон Ананиев. Той поясни, че трябва редовно да се правят замервания на релсите, като преди години това са правели кантонерите - професия, която вече не съществува.
"Те редовно са проверявали линията, не само за усукване, за изпадане на крепежни елементи и други неща. Сега по-модерният вариант е наблюдения с датчици, които да сигнализират. Доколкото съм запознат в НКЖИ не е въведена тази система с датчиците", коментира Ананиев.

Застрахователи не покриват щети

автор:Дума

visibility 360

/ брой: 133

НСИ отчете 2,5% годишна инфлация през юни

автор:Дума

visibility 295

/ брой: 133

БНБ отчита бум на фалшивите банкноти

автор:Дума

visibility 307

/ брой: 133

По-малко и по-скъпо винено грозде тази година

автор:Дума

visibility 327

/ брой: 133

Германия прехвърля 800 000 войници

автор:Дума

visibility 382

/ брой: 133

Френската левица опитва да състави кабинет

автор:Дума

visibility 349

/ брой: 133

Диктаторът Фухимори кандидат за президент

автор:Дума

visibility 343

/ брой: 133

Накратко

автор:Дума

visibility 287

/ брой: 133

Код "Пожар"

автор:Ина Михайлова

visibility 650

/ брой: 133

Вода в пясъка

автор:Евгени Гаврилов

visibility 352

/ брой: 133

Евро 2024 - в историята

автор:Марин Милашки

visibility 354

/ брой: 133

Преди да теглим потребителски кредит

автор:Дума

visibility 294

/ брой: 133

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ