12 Август 2024понеделник22:22 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Създава ли се ос Пекин-Белград-Будапеща?

С китайска подкрепа унгарската столица се надява да добие ключово логистично значение

/ брой: 85

автор:Радко Ханджиев

visibility 2562

Започва изграждането на високоскоростна жп линия между Будапеща и Белград. Преди дни от унгарска страна бе оповестено, че планът за финансиране е завършен, експертите доработват техническите подробности и в най-скоро време министър-председателят на Сърбия Ивица Дачич и унгарският премиер Виктор Орбан ще подпишат договора.
Проектът се изгражда с китайска подкрепа. По време на официалното си посещение в Пекин през февруари унгарският премиер Виктор Орбан сключи с китайския си колега споразумение за строителство на два подпроекта: високоскоростна железопътна линия от Будапеща до Белград и т.нар. линия V0 - транспортен жп пръстен с диаметър около 60 км около Будапеща, предназначен изключително за стокови превози. V0 ще облекчи чувствително сега съществуващите товарни гари Келенфьолд и Ференцварош, които занапред ще се използват само за крайградски транспорт. Според Петер Сийярто - държавен секретар за външната търговия, отговарящ и за унгаро-китайските икономически връзки, този проект има двойно стратегическо значение: ще засили сътрудничеството между Централна Европа и Западните Балкани; ще укрепи ролята на Унгария като транзитен пункт на китайски стоки към Западна Европа.
Според неназован източник, цитиран от седмичника Budapest Business Journal, пристанището на Пирея, както и мултимодалният терминал в Солун вече се обслужват от китайци. Макар да няма излаз на море, Унгария се надява доставяните до тези пристанища китайски стоки да бъдат прехвърляни към Западна Европа през разпределителен център, опериращ от Будапеща, а унгарската столица да добие ключово логистично значение. За тази цел съществуващата железопътна линия между Белград и Будапеща трябва да бъде разширена и модернизирана: 334 км от сега съществуващите 374 км трябва да се удвоят, за да се превърнат във високоскоростна електрифицирана жп артерия.
И двата подпроекта ще бъдат изградени от Китайската държавна железопътна компания и финансирани съвместно от китайската "Ексимбанк" и Унгарската банка за развитие. Прогнозната инвестиция възлиза на 3 млрд. щатски долара, като приблизително половината от тази сума ще отиде за транспортния жп пръстен V0.
Брюксел се оказва обаче сериозна спирачка за осъществяване на проекта. ЕК не одобрява участието на китайските железопътни компании в строителството на европейските жп линии. Нещо като търговска забрана в отговор на Китай, който досега възпрепятстваше европейските фирми да участват в търгове за строителство на китайски жп линии. На срещата на високо равнище Китай-Централна/Източна Европа през 2012 г. във Варшава Китай предложи да се създаде фонд в размер на 10 млрд. долара за развитие на инфраструктурата в региона. Изграждането на жп линията Будапеща-Белград като първи проект се считаше за безпроблемно, тъй като Сърбия не е член на ЕС. За унгарския участък обаче се появиха сериозни затруднения.
Според унгарското Министерство на развитието може да бъде осигурено частично държавно финансиране на V0, след като Брюксел отказва да осигури средства за този проект. За останалите средства ще се разчита на китайската страна, която отговорила утвърдително. И двата подпроекта се очаква да бъдат завършени към 2017 г., според прогнозните разчети.

111 000 души у нас са на воден режим

автор:Дума

visibility 364

/ брой: 152

Обмислят закон за големите проекти

автор:Дума

visibility 339

/ брой: 152

200 млн. лв. дължи държавата по дела с пътни фирми

автор:Дума

visibility 353

/ брой: 152

Сърбите масово срещу добива на литий

автор:Дума

visibility 449

/ брой: 152

Албанска партия отлага признаването на българите

автор:Дума

visibility 454

/ брой: 152

Засилен пътен контрол в Гърция

автор:Дума

visibility 380

/ брой: 152

Накратко

автор:Дума

visibility 305

/ брой: 152

Горе сърцето

автор:Марин Милашки

visibility 424

/ брой: 152

Планирана атака с MI6

автор:Боян Чуков

visibility 399

/ брой: 152

Карлос Насар, гордият българин

автор:Дума

visibility 412

/ брой: 152

Законопроектът, който свали маските

visibility 361

/ брой: 152

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ