18 Октомври 2024петък01:05 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Кьорфишеци

/ брой: 212

автор:Мая Йовановска

visibility 1438

Още пет години БДЖ нямало да изплащат обезщетения на пътниците си при забавяне или при отложен влак. Министерството на транспорта предлага приемането на европейския регламент с тези изисквания у нас да бъде отложено с пет години. Това нашата държава прави за трети път.

КОВИД-кризата ни удари жестоко, но висините, до които проблемите у нас се изостриха, не се дължат само на нея. Някои тя катализира, но конят на БДЖ беше поел към реката много преди пандемията. Стари влакове, стари вагони, колосални закъснения. Качеството на услугите е много ниско. Още преди пандемията експерти отчетоха най-големия срив на пътници от 50 години насам. И все повече товари слизат от железния път.

Преди повече от две години новият по онова време министър на транспорта Росен Желязков обяви като основен свой приоритет БДЖ. Но железницата затъва все повече и повече. Обеща да реши проблема с липсата на подвижен състав, но търговете са до под кривата круша. Затова не е учудващо, че министерството отлага изискванията за обезщетяване на пътниците при закъснения. БДЖ са рекордьор и това би означавало клиентите да ги скъсат от претенции. А дали въобще ще ги има БДЖ след още пет години? Някак се оказа, че мантрата, повтаряна от всички Бойкоборисови подопечни, отговарящи за БДЖ, че покриването на дълговете ще реши проблемите на железницата, е кьорфишек. 

Междувременно властта либерализира железопътния пазар и единственият шанс да не потънат БДЖ е, като се модернизират. Железницата обаче продължава да копае дъното. Защо поне не изготвихте авариен план за нейното спасяване? Нали е елемент на националната сигурност? Защо не осигурихте средства и не посочихте отговорници за това? Само с празни обещания и констатации на проблемите не става.

Тази власт не иска и няма намерение да спасява БДЖ. Те се оказват най-нелюбимото дете на държавата. Затова железницата е оставена да загива.

61% от питейната вода у нас се губи

автор:Дума

visibility 629

/ брой: 198

При цените на храните има възходяща есенна тенденция

автор:Дума

visibility 568

/ брой: 198

До 5 млн. евро глоба за спекулативни цени на храните в Гърция

автор:Дума

visibility 600

/ брой: 198

Харчим по 400 лв. на "Черен петък"

автор:Дума

visibility 463

/ брой: 198

ЕК частично замразява пари за Румъния

автор:Дума

visibility 527

/ брой: 198

РСМ и Албания с паралелни академии

автор:Дума

visibility 549

/ брой: 198

Българска следа в ДДС схема в Гърция

автор:Дума

visibility 504

/ брой: 198

Накратко

автор:Дума

visibility 836

/ брой: 198

Сбъркана държава

автор:Александър Симов

visibility 624

/ брой: 198

Поне в една класация сме първи. Уви, не е за хвалене

visibility 709

/ брой: 198

Срамен футбол

автор:Дума

visibility 581

/ брой: 198

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ