13 Август 2024вторник20:23 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Кьорфишеци

/ брой: 212

автор:Мая Йовановска

visibility 1357

Още пет години БДЖ нямало да изплащат обезщетения на пътниците си при забавяне или при отложен влак. Министерството на транспорта предлага приемането на европейския регламент с тези изисквания у нас да бъде отложено с пет години. Това нашата държава прави за трети път.

КОВИД-кризата ни удари жестоко, но висините, до които проблемите у нас се изостриха, не се дължат само на нея. Някои тя катализира, но конят на БДЖ беше поел към реката много преди пандемията. Стари влакове, стари вагони, колосални закъснения. Качеството на услугите е много ниско. Още преди пандемията експерти отчетоха най-големия срив на пътници от 50 години насам. И все повече товари слизат от железния път.

Преди повече от две години новият по онова време министър на транспорта Росен Желязков обяви като основен свой приоритет БДЖ. Но железницата затъва все повече и повече. Обеща да реши проблема с липсата на подвижен състав, но търговете са до под кривата круша. Затова не е учудващо, че министерството отлага изискванията за обезщетяване на пътниците при закъснения. БДЖ са рекордьор и това би означавало клиентите да ги скъсат от претенции. А дали въобще ще ги има БДЖ след още пет години? Някак се оказа, че мантрата, повтаряна от всички Бойкоборисови подопечни, отговарящи за БДЖ, че покриването на дълговете ще реши проблемите на железницата, е кьорфишек. 

Междувременно властта либерализира железопътния пазар и единственият шанс да не потънат БДЖ е, като се модернизират. Железницата обаче продължава да копае дъното. Защо поне не изготвихте авариен план за нейното спасяване? Нали е елемент на националната сигурност? Защо не осигурихте средства и не посочихте отговорници за това? Само с празни обещания и констатации на проблемите не става.

Тази власт не иска и няма намерение да спасява БДЖ. Те се оказват най-нелюбимото дете на държавата. Затова железницата е оставена да загива.

Нова партия се включва в стартиращото ляво обединение

автор:Дума

visibility 18

Жените са с по-ниски обезщетения за безработица

автор:Аида Паникян

visibility 504

/ брой: 153

Всяка трета медицинска сестра е в пенсионна възраст

автор:Дума

visibility 563

/ брой: 153

Мощен взрив стресна Бургас

автор:Дума

visibility 653

/ брой: 153

2300 лева средна работна заплата у нас

автор:Дума

visibility 532

/ брой: 153

Готвят лицензиране на гориво от "Уестингхаус" за VІ блок

автор:Дума

visibility 529

/ брой: 153

"Активни потребители":

автор:Дума

visibility 785

/ брой: 153

Нов пожар в РСМ до нашата граница

автор:Дума

visibility 574

/ брой: 153

ЕС критикува Скопие за диалога със София

автор:Дума

visibility 548

/ брой: 153

Новият лидер на "Хамас" иска преговори с Израел

автор:Дума

visibility 522

/ брой: 153

Накратко

автор:Дума

visibility 1351

/ брой: 153

От панталона до заплатата

автор:Аида Паникян

visibility 709

/ брой: 153

Примитивна пропаганда

visibility 765

/ брой: 153

Деформирани представи

visibility 727

/ брой: 153

Благодарим ви, че ни отсрамихте!

автор:Нешка Робева

visibility 509

/ брой: 153

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ