Десислав Гечев - майстор на графиката и екслибриса
Известният русенски художник представя свои офорти, вдъхновени от Библията
/ брой: 182
При все че е още млад, русенският художник Десислав Гечев (род. 1972 г.) е вече утвърден творец, с редица изложби, десетина наши и международни награди и преди всичко със свой почерк - в две трудни области: графиката и екслибриса. Новата му експозиция в залата на Русенската група на СБХ се радва на голям успех. Десислав Гечев е безспорен майстор-рисувач. Предпочел е графиката пред живописта заради своя идеал - офортите на Рембранд. Признава, че със своята светлина тъкмо те са го вдъхновили и така се е докоснал до алхимията на великия холандец. Още като студент във Велико Търново е предпочел техниката на офорта, при който все още се работи с иглата и грунда.
"Полетът на Леда"
Ето какво споделя той за тази техника: "Сухата игла е може би най-елементарната, погледната технологически, техника в т.нар. "дълбок печат", но това съвсем не значи, че с нейна помощ не се създават шедьоври. Офортът е основна техника, която изисква не само механично издраскване на предварително разработената рисунка като при сухата игла, но и владеене на редица тънкости, свързани с "ецването" (разяждане с киселина) на медната или цинковата плоча. Обогатяването на офорта с различни спомагателни техники като акватинта, верниму, резерваж и т.н. го прави да изглежда приказно неповторим. Няма как обаче без една предварително обмислена, преживяна и детайлно разработена подготвителна рисунка-проект да бъде направена сериозна графика в която и да е графична техника..."
"Корабът на глупците"
Тези прекрасни офорти са вдъхновени от Библията, която художникът чете и препрочита (чудесен е цикълът "Седемте земни гряха", решен много оригинално и с ирония!), а също и от класическата литература и философията. Без съмнение, русенският художник притежава солидна хуманитарна култура и умее да мисли интересно. Тези работи са наистина празник за окото и интелекта. Явно, че доброто четиво оставя трайна диря в съзнанието на Десислав Гечев, около която по-късно той натрупва, моделира бъдещата си рисунъчна композиция.
Вторият интересен момент в експозицията са екслибрисите. Показват сериозна литературна култура и са продължение на търсенията му в графиката, при това решени оригинално, с фантазия, чувство за хумор и филигранно бижутерски изработени.