11 Октомври 2024петък10:36 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Медии

В Избори'2013: 52% от парите на партиите отишли за медийно отразяване

Само отчелите се пред Сметната палата са похарчили общо 17 903 085,94 лв.

/ брой: 167

автор:Веселка Венкова

visibility 1607

9 329 563,88 лв. или 52% от разходите на политическите сили в предизборната кампания са били изразходвани за медийни услуги, сочи анализът на Института за развитие на публичната среда, оповестен вчера. Данните са от финансовите отчети, подадени в срок към Сметната палата, уточни Антоанета Цонева, председател на УС на ИРПС. Финансирането на предизборните кампании продължава да е "сива" зона, недостъпна за граждански контрол, подчерта тя и направи уговорка, че обобщената информация е въз основа на официалните данни, защото "какви са реалните бюджети на политическите играчи никой не знае".
Анализът обхваща отчетите на 25 от явилите се на парламентарните избори 36 партии, седемте участвали коалиции и един от двата състезавали се инициативни комитета. Само те са похарчили за вота общо 17 903 085,94 лв. От резултатите в изследването става ясно, че след като над половината от средствата отиват в медиите, другите са за материали, гориво, командировъчни, данъци, такси и пр. - 21%. За масови прояви и агитационни материали се харчат 18 на сто, 5 процента - за наем, транспорт, съоръжения, за консултантски услуги и социологически проучвания - 3 на сто и само 1% са разходите за възнаграждение и осигуровки на временно нает персонал.


Регламентът медиите да публикуват съдържанието на договорите си с политическите сили не проработи, констатира Цонева. Като една от причините тя посочи осигуреното вестникарско място или време в електронните медии чрез фирми посредници, които по закон не са задължени да отчитат какво са продали на клиентите си. 100% от кампанията у нас е платена, посочиха от ИРПС, но за равнопоставеност между малките и големи играчи и дума не може да става.
Най-големи разходи за отразяване са направили от "Горда България" - 95,89 на сто от средствата си. В първата десетка е и Коалиция за България с 61,73%. Сред десетте, налели най-много средства в медиите, са първите три парламентарно представени сили - КБ (1 796 393,69 лв.), ГЕРБ (952 224,37 лв.) и ДПС - с 854 546 лв. Те са изразходвали и най-много средства в цялостната си предизборна кампания - 3 983 821 лв.
Според вложените в отразяването средства най-ценен е вотът за "Горда България" - 30 лв. струва всеки медийно привлечен глас. На парламентарните играчи сме им "излезли" общо по 1,81 лв. на глас за ГЕРБ, 2,26 лв. за "Атака", 3,43 лв. за Коалиция за България и по 9,95 лв. - за ДПС.
Частните телевизии са взели 45% от средствата за медийно отразяване на Избори'2013 (4 213 526,45 лв.). Печатните медии ги следват с 16 процента, БНТ - 12%, 11 на сто са отишли в частни радиа, 9% за онлайн медиите и 3 на сто за БНР. Сравнителен анализ на ИРПС сочи, че по подобен начин сред медиите се разпределят и средства при президентски вот. При местни избори най-много пари отиват в печатните медии.

 

Електронните ваучери за храна може да повишат цените

автор:Дума

visibility 1477

/ брой: 193

100 млн. лв. ще струва зимното поддържане на пътищата

автор:Дума

visibility 1489

/ брой: 193

София e най-евтината европейска туристическа дестинация

автор:Дума

visibility 1483

/ брой: 193

Орбан: България в Шенген до края на 2024-та

автор:Дума

visibility 1484

/ брой: 193

Македонски висшисти масово имигрират

автор:Дума

visibility 1540

/ брой: 193

Граничните проверки в Германия остават

автор:Дума

visibility 1442

/ брой: 193

Армията на търговците

автор:Александър Симов

visibility 1534

/ брой: 193

Икономическа реалност

visibility 1429

/ брой: 193

100 РЕШЕНИЯ ЗА БЪЛГАРИЯ

автор:Дума

visibility 1391

/ брой: 193

100 РЕШЕНИЯ ЗА БЪЛГАРИЯ

автор:Дума

visibility 1344

/ брой: 193

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ