11 Септември 2024сряда01:58 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Турция ще разработва нов щурмови вертолет

/ брой: 41

автор:Дума

visibility 2775

Турското главно управление на отбранителната промишленост е сключило на 22 февруари договор с местната авиокосмическа компания TAI за създаване на нов тежък щурмови вертолет, съобщи сайтът на българското авиационно списание “Аеро”. Проектът, който в момента е известен само с турското название “Agir Sinif Taarruz Helikopter”, буквално означаващо тежък щурмови вертолет, трябва да полети през 2024 г. и да има излетна маса от 10 тона. Неофициално проектът е известен като АТАК 2.

Вертолетът ще се задвижва от два газотурбинни двигателя, ще има двучленен екипаж, вградено оръдие, управляемо и неуправляемо ракетно въоръжение с маса до 1200 кг и ще бъде оптимизирана да работи във високопланински условия. Цели се максимално използване на турско въоръжение, авионика и оборудване. Други технически детайли по проекта не се съобщават.

Новият вертолет в перспектива ще замени сега използвания Т129 АТАК, който се явява лицензен вариант на италианския “Аугуста Уестланд” 129. Разпространените илюстрации на новия проект обаче показват силно сходство с T129, коментира 4”Аеро”. Още в края на 2017 г. Турция обяви, че има намерение да създаде по-тежък боен вертолет от сегашните Т129 АТАК. Следващият проект, който бе с условното означение АТАК 2, трябваше да има излетна маса от 6–7 тона и да се създаде на базата на шесттонния транспортен Т625, който се изпитва в момента. Нарасналите изисквания към машината обаче са довели до значително повишаване на масата й. 

ВКС потвърди: Атанас Зафиров представлява БСП

автор:Дума

visibility 406

Ще се явим на изборите с „БСП-Обединена левица"

автор:Дума

visibility 389

/ брой: 172

ВСС откри процедурата за избор на нов главен прокурор

автор:Дума

visibility 356

/ брой: 172

Цената на жп линията с България е нереално висока

автор:Дума

visibility 381

/ брой: 172

Лозари прибират червените сортове грозде със седмици по-рано

автор:Дума

visibility 345

/ брой: 172

Българите остават с най-ниската минимална заплата в ЕС

автор:Дума

visibility 350

/ брой: 172

В Румъния учениците ще оценяват учителите

автор:Дума

visibility 357

/ брой: 172

ЕС не признава вота в Крим и Севастопол

автор:Дума

visibility 391

/ брой: 172

СИРИЗА свали доверие от партийния си лидер

автор:Дума

visibility 414

/ брой: 172

Льо Пен призова за референдум за имиграцията

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 172

Феноменално

автор:Ина Михайлова

visibility 1453

/ брой: 172

Порочен кръг

автор:Барбара Пейчинова

visibility 785

/ брой: 172

Църковно лицемерие

автор:Таня Глухчева

visibility 588

/ брой: 172

Много пари...за нищо

автор:Юлия Кулинска

visibility 551

/ брой: 172

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ