15 Август 2024четвъртък20:36 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Пускат тунел "Железница" от днес

/ брой: 34

автор:Дума

visibility 4100

Днес, станалото нарицателно строителство на магистрали у нас ще преживее исторически момент - пускат движението през новия тунел "Железница" на автомагистрала "Струма". Съоръжението е с дължина около 2 км и е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас. Заедно с отсечките преди и след него в експлоатация се въвеждат 5 км магистрален път, съобщават от министерството на регионалното развитие.
Тунелът е с две отделни тръби за движение и има всички системи за безопасност, енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, електронна система за контрол на достъпа и т.н. Между тръбите има четири напречни връзки за пешеходци и още две за автомобили, по които ще могат да минават линейки, пожарни и други специализирани машини. В случай на пътен инцидент или затваряне на една от тръбите те ще се използват за безопасно извеждане на пътниците. Изграден е и обслужващ път при южния портал на тунела откъм Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, подпорна стена и др.
Тунелът е изграден по нов австрийски метод. На денонощие са прокопавани около метър и половина във всяка тръба и веднага след това е изграждана първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери. В социалните мрежи вече стана популярно съобщението на МРРБ, че при строителството са вградени и четири икони на Св. „Иван Рилски“, каквито са традициите в тунелното строителство.
Строителството започна през 2019 г. и струва 215,4 млн. лв. без ДДС. Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

1700 работници от "Марица Изток" - предсрочно в пенсия

автор:Дума

visibility 405

/ брой: 155

Спират разширението на "Чирен" заради проверката на Кьовеши

автор:Дума

visibility 380

/ брой: 155

LNG терминалът в Александруполис ще заработи на 1 октомври

автор:Дума

visibility 355

/ брой: 155

2% ръст на икономиката през второто тримесечие

автор:Дума

visibility 388

/ брой: 155

Гърция се залавя с пожара до България

автор:Дума

visibility 426

/ брой: 155

Протест в Братислава срещу словашката култура

автор:Дума

visibility 382

/ брой: 155

Масови съкращения в германската икономика

автор:Дума

visibility 415

/ брой: 155

Накратко

автор:Дума

visibility 1095

/ брой: 155

Чудна Картинка

автор:Нора Стоичкова

visibility 953

/ брой: 155

Излизаме от релсите

visibility 836

/ брой: 155

Радев, спаси децата ни!

автор:Юри Михалков

visibility 746

/ брой: 155

Що е ляво и има ли то почва у нас?

visibility 465

/ брой: 155

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ