15 Ноември 2024петък21:24 ч.

Ще останем ли туристическа пустиня?

/ брой: 186

автор:Иван Аладжов

visibility 2361

Алкохолният туризъм влияе негативно на страната ни и затова трябва да бъдат взети мерки, предлагат от бранша. По принцип това прозрение е правилно. Но дали то не идва прекалено късно и дали наистина ще е възможно да се протоводейства на тази негативна тенденция?
Аз лично трябва да призная, че не съм оптимист и не вярвам, че ще можем да се променим като туристическа дестинация. Защото тази промяна ще трябва да започне със смяна на менталитета, който за съжаление е доста чешитски, а и ще са нужни милиардни нови инвестиции в сектора, за да могат да се променят нещата към по-добро.
Каква е реалността у нас?
Имаме не особено голямо крайбрежие, със сравнително малки и тесни плажове. На всичкото отгоре през последното десетилетие тази ивица бе безпощадно презастроена и вече наподобява бетонна пустиня, най-често без подкрепяща я инфраструктура като пречиствателни станции, сметосъбиране, нормални пътища и т.н. През лятото тези туристически гета се пълнят със стотици хиляди посетители, което натоварва природата, а и самите летовници до предел. В морето се изливат най-често непречистените отходни води на хаотично нароилите се като гъби курорти. Морската вода съответно е мръсна. Плажовете са лошо поддържани и препълнени с хора. Произволно се искат какви ли не такси за чадъри, шезлонги и за какво ли още не. А и дори предварително да си доплатил за стая с гледка към морето, това не ти е гарантирано. Може на място да се окаже, че между твоя прозорец и морската шир стърчи друга постройка. Обслужващият персонал по хотелите и заведенията преобладаващо е навъсен и гледа на туриста или като на натрапник, който го безпокои, или на самоходен портфейл, от който трябва да се измъкнат максимално много пари срещу минимален труд.
Съответно какъв типаж туристи може да очакваме да идват у нас при тези нелицеприятни реалности? От една страна, това са, да ги наречем, нормални туристи, които ще дойдат веднъж и ще си кажат - никога пак. Освен ако по една случайност успеят все пак да намерят пътя към незасегнатите от масовия туризъм и човешката алчност места у нас, но те стават все по-малко. А броят на такива летовници и в бъдеще ще остане обозрим. Основният контингент, от който зависи оцеляването на собствениците на хотелите, ще остане ордите на подрастващи англичани, скандинавци и германци, избрали страната ни именно заради многото евтин алкохол и проститутки.
А съветът, който дават от варненската туристическа камара, страната ни да ползва примера на Турция в ограничаването на този род почивки, най-вероятно ще си остане само поредното добро пожелание. Защото Турция със своите 6000 км крайбрежие не е така нагъчкана, както нашите 378 км брегова ивица. Освен това тяхната традиция по принцип има съвсем друго отношение към алкохола, като там май са и доста по-трудолюбиви и значително по-любезни към гостите си.

В София се произвеждат 41% от БВП на страната

автор:Дума

visibility 227

/ брой: 219

Потреблението на домакинствата ускори растежа

автор:Дума

visibility 219

/ брой: 219

Експерт предлага по-нисък ДДС за рибата

автор:Дума

visibility 237

/ брой: 219

Тръмп разговаря два часа с Байдън

автор:Дума

visibility 223

/ брой: 219

Втора инстанция осъди експрезидент на Аржентина

автор:Дума

visibility 247

/ брой: 219

Протест в Брюксел срещу крайнодесните

автор:Дума

visibility 218

/ брой: 219

Пет години затвор грозят Марин Льо Пен

автор:Дума

visibility 257

/ брой: 219

Медийният тероризъм

автор:Александър Симов

visibility 242

/ брой: 219

Хронично бездействие

visibility 210

/ брой: 219

"Символичната война" на съюзническите бомби

visibility 271

/ брой: 219

Кой кой е в проектокабинета на Доналд Тръмп

автор:Дума

visibility 202

/ брой: 219

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ