15 Август 2024четвъртък22:55 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Гвоздейков се размечта:

До лятото БДЖ ще се конкурира с автомобилния транспорт

/ брой: 25

автор:Дума

visibility 2278

До началото на летния сезон пътуването с влак ще бъде конкурентно на това с автомобил или автобус. Такава прогноза направи транспортният министър Георги Гвоздейков пред БТВ, в което заяви, че ведомството и БДЖ правят всичко възможно, за да оптимизират времето за пътуване.
Тази цел, по думите на Гвоздейков, минава през това влаковете да спират на по-малко гари, но и да се увеличи скоростта, където е възможно. Министърът направи смелата прогноза, говорейки за вагоните втора употреба, които БДЖ ще закупи от немския Deutsche bahn. Те могат да развиват до 200 км/ч, но Гвоздейков призна, че нашата инфраструктура не позволява такива скорости.
"В България няма как да я развием, но ние правим всичко възможно да оптимизираме времето на пътуваме. За летния сезон ще предоставим конкурентен продукт на автомобилния транспорт", каза министърът.
Гвоздейков отново отказа да разкрие цената, на която ще бъдат купени вагоните, като се позова на юридически причини, свързани с това, че офертата на германския жп оператор Deutsche Bahn е направена специално за БДЖ. Той подчерта обаче, че сделката е "изключително изгодна" и ще стане ясна цената, когато договорите бъдат подписани.
"Цената е преференциална за България. Това е специално направена оферта за нас. След като бъдат подписани договорите и приключи процедурата, тогава цялото общество ще разбере цената", обеща той.
На въпрос дали можеше да се закупят нови вагони, Гвоздейков заяви, че за производството им трябва да се чака между 3 и 4 години, "но ние не може да си позволим това време и търсихме най-добрия вариант за по-качествен комфорт за пътуване".
По думите му дори и втора ръка, вагоните са поддържани добре, като последната им модернизация е правена през 2014 г. Разполагат с място за велосипеди, модерни тоалетни, контакти за зареждане на телефони и лаптопи.
"Това ниво по някакъв начин ще оправдае очакванията на хората и ще бъдат доволни и щастливи, когато се качат на тези вагони", смята той.

1700 работници от "Марица Изток" - предсрочно в пенсия

автор:Дума

visibility 614

/ брой: 155

Спират разширението на "Чирен" заради проверката на Кьовеши

автор:Дума

visibility 555

/ брой: 155

LNG терминалът в Александруполис ще заработи на 1 октомври

автор:Дума

visibility 501

/ брой: 155

2% ръст на икономиката през второто тримесечие

автор:Дума

visibility 604

/ брой: 155

Гърция се залавя с пожара до България

автор:Дума

visibility 702

/ брой: 155

Протест в Братислава срещу словашката култура

автор:Дума

visibility 623

/ брой: 155

Масови съкращения в германската икономика

автор:Дума

visibility 673

/ брой: 155

Накратко

автор:Дума

visibility 2322

/ брой: 155

Чудна Картинка

автор:Нора Стоичкова

visibility 1892

/ брой: 155

Излизаме от релсите

visibility 1604

/ брой: 155

Радев, спаси децата ни!

автор:Юри Михалков

visibility 1363

/ брой: 155

Що е ляво и има ли то почва у нас?

visibility 754

/ брой: 155

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ