14 Август 2024сряда12:44 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Кабинетът "Станишев" строил 6 пъти повече пътища от Борисов

Магистралите на ГЕРБ може да не са факт и до 2020 година

/ брой: 42

автор:Ралица Николова

visibility 2512

Правителството на Сергей Станишев е строило пътища 6 пъти по-бързо и по-ефективно от кабинета "Борисов". Това стана ясно от вчерашния парламентарен контрол, когато министър Росен Плевнелиев отговори на депутатски въпроси.
Бившият министър Асен Гагаузов представи данни, според които реално построените и ремонтирани пътища в мандата на Борисов са около 300 километра. Докато при предишното правителство за това време са завършени шест пъти повече проекти. Гагаузов разкри, че има застинали пътни проекти от края на 2009 г. досега и че правителството няма понятие откъде ще осигури финансиране за завършването им. Нямате дори споразумения с фирмите изпълнители, не сте им изплатили дължими суми, не знаете и как ще бъдат осигурени тези 700 млн. лв., нужни за планираните пътни строежи и ремонти, атакува министъра социалистът.
Гагаузов бе провокиран от формалното изказване на Плевнелиев, който изчете подробна програма на МРРБ как ще се завършват всички магистрали и транзитни пътища до края на 2013 г. Въпреки розовите обещания Плевнелиев не можа да обясни защо средствата, отпуснати от бюджета на АПИ за проучване на пътни проекти, не се усвояват в последните години. Едва 1 млн. лв. ще се отделят за нови проекти, а близо 30 млн. ще отидат за забавени стари плащания от 2009 г. досега, разясни Димчо Михалевски от БСП.
Три участъка от магистрали трябваше да бъдат завършени през 2010 г. Отложени са обаче 6 проекта с дължина 414 километра за 200 млн. лв. Други десет изобщо не са стартирали. Говорим за незапочнати проекти с обща дължина 717 км, обърна се към министъра Асен Гагаузов. Той бе категоричен, че амбициозните планове на правителството ще си останат само пожелания. Социалистът дори прогнозира, че магистралите на ГЕРБ може да не са факт дори и през 2020 г.
Янаки Стоилов пък постави въпроса за тунел под прохода "Петрохан". Той призова Плевнелиев да включи съоръжението в проектите за финансиране по европейски програми след 2014 г. Предложението за тунел под "Петрохан" идва в момент, когато се очаква отговор от ЕК за финансирането на много по-мащабен проект - магистрала "Хемус". Надеждите на управляващите са по програма "Транспорт" за 2014-2020 г. да бъдат отпуснали 1 млрд. евро за тази магистрала.
Според Янаки Стоилов обаче тунелът има не само национално, но и европейско значение. Ако не се направи, ще говорим за Западните покрайнини, които ще влязат вече на територията на нашата страна. От вас не се изисква да реализирате този проект във вашия мандат, а да го заложите за следващите години като част от приоритетна европейска мрежа, подчерта Стоилов.
Плевнелиев репликира, че засега няма ясни аргументи за включване на тунел под "Петрохан" в списъка с приоритети.


"Попитах Плевнелиев кога ще усвоят парите за "Транзитни пътища-5", защото за 2010 г. са усвоили не повече от 20 млн. лв., а има над милиард и половина, които трябва да бъдат усвоени до 2013 г. За 2010 г. са въвели в експлоатация 267 км рехабилитирани пътища, такова нещо никога не е било. При предишното правителство за една година бяха 1560 км. Строим една магистрала, всички сме "за", само че нищо друго не се прави освен "Тракия", това е проблемът", възмути се бившият министър на регионалното развитие Асен Гагаузов. Фирмите работят на магистралата, не им се плаща и всички подизпълнители са се разбягали - това тепърва ще излезе наяве. Питам, имат ли за година и половина един проект за пътно строителство, нямат нито един - само приказки, приказки, добави той. Плевнелиев е автор на крилатата фраза: "Ние да ги построим, после ще ги поправят!", допълни Евгени Чачев възмущението на ексстроителните министри.

 

Хората на Кьовеши влязоха в "Булгартрансгаз"

автор:Дума

visibility 107

/ брой: 154

Нивите поскъпнаха повече от два пъти за 7 години

автор:Дума

visibility 125

/ брой: 154

Митниците монтират суперскенери по границата

автор:Дума

visibility 134

/ брой: 154

Българският износ изостава с 6% на полугодието

автор:Дума

visibility 113

/ брой: 154

Банди вилнеят в Дания и Швеция

автор:Дума

visibility 133

/ брой: 154

Потушени са повечето пожари в РС Македония

автор:Дума

visibility 128

/ брой: 154

Нов руски командващ за Курска област

автор:Дума

visibility 105

/ брой: 154

Накратко

автор:Дума

visibility 145

/ брой: 154

Лявото обединение и неговите душмани

автор:Александър Симов

visibility 148

/ брой: 154

Вакханален танц

автор:

visibility 120

/ брой: 154

Бойното кръщение на военноморския ни флот

автор:Дума

visibility 124

/ брой: 154

Що е ляво и има ли то почва у нас?

visibility 123

/ брой: 154

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ