Брамсова вечер в зала "България"
Произведенията ще звучат в изпълнение на Симфоничния оркестър и Смесения хор на БНР под диригентството на маестро Георги Димитров и солисти Емануил Иванов и Йоана Кадийска
/ брой: 6
С Брамсова вечер ще започне новата година за Симфоничния оркестър и Смесения хор на БНР на 12 януари от 19 ч. в зала "България" под палката на маестро Георги Димитров. Солисти ще са Еманиул Иванов (пиано) и Йоана Кадийска (мецосопрано), научи ДУМА от Николета Еленкова.
Маестро Георги Димитров, един от доайените в диригентското изкуство с внушително присъствие и кариера, заема специално място в сезона на Радиосимфониците. Той е подготвил впечатляваща програма с някои от най-красивите произведения на Йоханес Брамс - Рапсодия за алт, мъжки хор и оркестър, "Песен на съдбата" за хор и оркестър и Втория концерт за пиано и оркестър.
Вечерта ще започне с Адажио за струнен оркестър на Красимир Кюркчийски. Написано през 1959 г., когато именитият композитор е все още студент на проф. Панчо Владигеров, произведението вече откроява характерните черти на автора с романтичната си музика, наситена с чар и дълбочина.
Рапсодия за алт, мъжки хор и оркестър е свързана с любовта на Брамс към Джули, дъщеря на Клара и Роберт Шуман. Чувствата му остават скрити и несподелени, а болезненият отказ от мечтата за любов, както и себеотричането и самотата са въплътени в тази творба. Солистка ще е мецосопраното Йоана Кадийска.
"Песен на съдбата" за хор и оркестър е един от шедьоврите на Брамс, написан по поемата на Хьолдерлин. В стиховете се противопоставят свободните небесни създания и хората, принудени да живеят на сляпо.
Емануил Иванов ще е солист във Втория клавирен концерт на Брамс. Младият пианист привлече вниманието на международната музикална общност, като спечели Първа награда на конкурса "Феручо Бузони" през 2019 г. Успехът на 20-годишния музикант бе последван от концерти в някои от най-престижните зали в света. Вторият клавирен концерт на Брамс може да се определи с любимия термин на Брукнер feierlich (тържествено, празнично), а мащабът е Вагнеров. Творбата печели популярност веднага и самият композитор я изпълнява десетки пъти на турнета, като си разменя мястото на пианото и на диригентския пулт с Ханс фон Бюлов.