15% ръст на заплатите в транспорта в София, протестната готовност остава
Недоволни шофьори спряха за половин час някои автобусни линии в столицата с искане за увеличение на възнагражденията им с 30 на сто
/ брой: 12
След кратък ефективен протест, довел до затруднение в движението на някои линии от градския транспорт в София вчера сутрин, се постигна частична договорка за увеличение на заплатите в сектора.
Както бяха обещали, работещи излязоха на протест в 8 часа и блокираха кръстовището в квартал "Дружба" на последната автобусна спирка на линиите 88, 204, 304, 384 и Н4 и на тролей номер 4 с искане за 30% увеличение на работните заплата и подобряване условията на труд. Движението на тези превозни средства беше спряно от 8 до 8,30 ч., като шофьорите бяха в готовност да започнат шествие към бул. "Цариградско шосе" и то да бъде блокирано. До тази стъпка обаче не стигна, тъй като протестиращите бяха поканени на среща в общината.
След разговори с кмета Васил Терзиев стана ясно, че Столичната община ще осигури от 1 март 15% ръст на заплатите в столичния градски транспорт, а останалите 15 процента ще се търсят от държавния бюджет.
Тодор Капитанов от КНСБ и Иван Кирилов от КТ "Подкрепа" определиха срещата с кмета Терзиев като ползотворна, но не бяха много доволни и няма да се откажат от искането за 30 на сто по-високи заплати.
"Със сигурност ще продължаваме да настояваме и към държавата в лицето на управляващите и Министерския съвет да вземе решение за допълнително субсидиране на Столичната община за увеличение на заплатите в градския транспорт", посочиха синдикалисти. Те ще запознаят структурите си с вчерашното предложение на кмета.
Засега протестите спират, но от следващата седмица синдикалистите са готови за нови. "Ние сме подготвени в рамките на 2 часа да спрем движението на една четвърт от територията на София, а в рамките на един ден да спрем движението и в страната", предупредиха от КНСБ. Те ще настояват субсидията за градския транспорт да бъде увеличена не само в София, защото той е изоставен от години и в страната.