Европейски стандарти
/ брой: 126
По европейските стандарти се наложи постфактум в Софийското метро да се изграждат допълнително ескалатори и асансьори в станциите, предназначени за майки с деца и хора с увреждания. Вече беше открита подземната железница в столицата ни и се разбиваха мраморни стълби и фоайета, за да има същите условия и Софийският метрополитен като в европейските столици...
Не ми се е случвало да ползвам метрото в европейски градове и да се натъкна на неработещи "пътеки", ескалатори и асансьори. Как им се получава не знам, не говоря дори за уникалното и едно от най-добрите превозни средства в Европа - Московското...
У нас обаче това е честа практика. Месеци, например продължи ремонтът на "пътеката" на станция "Софийски университет" в посока "Орлов мост", защото месеци наред бяха необходими за доставката на нужните за случая резервни части...
Със седмици продължи ремонтът на ескалатора на централната станция "Сердика"... Първо левия, после - десния... Асансьорът и в момента на станция "Константин Величков" е в траен ремонт и не му се вижда краят... Пътници вече са окачили на вратата му гневен текст от името на граждани с увреждания и майки с детски колички и малки деца... Дори са посочили нова цена на билетчетата от два лева ремонта, белким това ускори някак си отстраняването на нередностите ...
Пък аз си мисля, че при подобни практики, които, видно няма да са последните, трябва да има санкции и в ръководствата и техническите състави, които обслужват подземния градски транспорт... Даже извинение за причинените неудобства няма. Билетите продължават да се незаконно лев и шестдесет, всички получават същите възнаграждения, директорският борд е на мястото си със същите и по-високи бонуси, премиите за ръководителите и генералния директор са налице, а метрото ни "извозва" по всички правила и европейски стандарти...