17 Ноември 2024неделя01:41 ч.

Междуекранните войни за зрители

Телевизионно номадство и нови предавания белязаха опитите на някои медии да се превърнат в лидер, привличащ най-много зрители

/ брой: 208

автор:Павлета Давидова

visibility 1943


Битката за повече зрители пред малкия екран накара много от телевизиите да търсят най-различни методи, с които да станат център на вниманието. БТВ и Нова тв очаквано заложиха на нови формати, някои от по-малките им конкуренти се опитаха да направят същото. За година обаче много от лицата, които сме свикнали да свързваме с конкретна медия, се отдадоха на телевизионно номадство и смениха работодателите си.


Първи бяха готвачите

БТВ и Нова телевизия анонсираха почти едновременно телевизионни състезания, свързани с готвенето. Първоначалните очаквания на зрителите двете продукции да се припокрият като формат обаче се оказаха напразни. БТВ първа пусна готварска надпревара. Собствено заведение очакваше хората, претендиращи за майсторлък в кухнята. Вкусната надпревара обаче се оказа не толкова полезна за зрителите, които обръщаха по-голямо внимание на интригите между съперничещите си готвачи. Ястията бяха насочени повече за хора с по-изтънчен вкус и ресторантьорски кухни, а и едва ли българските зрители биха сготвили у дома някоя от по-трудоемките рецепти. "Черешката на тортата", предаването, с което Нова телевизия отговори на хвърлената ръкавица, сякаш се оказа по-успешният вариант. Подобно готварско шоу вече бе въртяно по по-малките ефирни телевизии, но Нова успя да привлече познати лица от шоубизнеса и да им сложи готварски престилки. През делничните дни 5 известни българи застават на екран, готвят ястия - от таратор до китайска кухня, и взаимно се оценяват. Шансът на зрителите да влязат в кухнята на любимците си се оказа успешно хрумване на продуцентите.

Който пее, зло не мисли

Кирил Маричков, Марияна Попова, Миро и Ивана избраха "на сляпо" участниците в музикалните отбори на певческото състезание "Гласът на България"


твърди поговорката и явно телевизиите са решили да ни убедят в това. След като зрителят вече видя как "България търси таланти", "Музикална академия" и какви ли не други състезания за надарени хора, БТВ и Нова си обявиха поредното състезание. Този път двете телевизии се опитват да привлекат вниманието на хората пред малкия екран, докато търсят музикални таланти. Кастингите за двата формата тръгнаха почти едновременно. И този път обаче БТВ побърза да пусне звездите си първа. "Гласът на България" се оказа успешно начинание и стотици хора пускат телевизорите си, за да проследят изявите на младите певци. "Х Фактор" на Нова тв предстои и тепърва ще стане ясно дали ще успее да пребори конкуренцията на вечния си съперник при подобен вид начинания.
Нова тв заложи и на една по-различна продукция. Състезанието "Аз обичам България", в което отборите на известни личности анализираха характерните особености на българина и отгатваха нагласите му, също успя да привлече голям брой зрители. Докато БТВ и Нова тв спореха кой е по-по-най-,

ТВ7 реши да се намеси 

в битката  за телевизионни последователи. Медията успя да привлече в редиците си две предавания, станали популярни в ефира на БТВ. Така музикалното предаване "Бон Бон" и токшоуто "Пирамида" станаха част от екипа на частната телевизия. Продукцията на дуото Иван и Андрей "Станция нова" от Нова тв пък се лиши от Люба Кулезич, която се сдоби със собствено шоу в ТВ7. Телевизията пусна и публицистичното предаване "Пряка демокрация". В него се обсъждат публично дискутирани теми и наболели за обществото проблеми. Политическото токшоу определено има заявки за сериозно предаване и успява да привлече зрители.
Промените в програмите схеми и управленските позиции на повечето медии наложиха и спешни рокади в екипите на предаванията. Част от характерните лица за някои канали преминаха в нови телевизии, а някои съвсем изчезнаха от екрана. Рокадите текат с пълна сила и тепърва предстои да видим кой, къде и как ще окупира ефира и дали ще успее да грабне вниманието на българския зрител.

 

В София се произвеждат 41% от БВП на страната

автор:Дума

visibility 1372

/ брой: 219

Потреблението на домакинствата ускори растежа

автор:Дума

visibility 1354

/ брой: 219

Експерт предлага по-нисък ДДС за рибата

автор:Дума

visibility 1398

/ брой: 219

Тръмп разговаря два часа с Байдън

автор:Дума

visibility 1445

/ брой: 219

Втора инстанция осъди експрезидент на Аржентина

автор:Дума

visibility 1339

/ брой: 219

Протест в Брюксел срещу крайнодесните

автор:Дума

visibility 1464

/ брой: 219

Пет години затвор грозят Марин Льо Пен

автор:Дума

visibility 1266

/ брой: 219

Медийният тероризъм

автор:Александър Симов

visibility 1432

/ брой: 219

Хронично бездействие

visibility 1396

/ брой: 219

"Символичната война" на съюзническите бомби

visibility 1392

/ брой: 219

Кой кой е в проектокабинета на Доналд Тръмп

автор:Дума

visibility 1326

/ брой: 219

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ