09 Септември 2024понеделник00:36 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Омбудсманът:

GSM операторите прибират големи неустоики

Гиньо Ганев предлага компаниите да уведомяват потребителите с есемес, когато изтича срокът на договора, а не да го подновяват автоматично

/ брой: 142

автор:Дума

visibility 5935

Все повече жалби, че мобилните оператори нарушават правата на потребителите със срочните договори, получава омбудсманът на Гиньо Ганев и Асоциация "Активни потребители", съобщиха от неправителствената организация. Едно от основните оплаквания е, че "Виваком", "Мобител" и "Глобул" създават затруднения при прекратяването на изтичащия договор за доставка на услуги и подновяват автоматично срочния договор за същия срок и при същите условия. Ако абонатът упорства в отказа си, му се начисляват нереално високи неустойки с оправдание за нанесени на съответния оператор пропуснати ползи, които обаче съвсем не са толкова, колкото им взема телекомът. След проверка на сигналите обмудсманът е стигнал до изводите, че операторите на мобилни и интернет услуги нарушават правото на избор на потребителите и прилагат методи, които затрудняват клиентите да прекратят договорите си.
Случва се например служителите да регистрират със закъснение подадено от абоната в срок предизвестие. Някои оператори изискват допълнителни действия по прекратяването, които не са посочени в индивидуалните договори, упорито и нежелано увещават клиентите си или им дават невярна и заблуждаваща информация. Чрез тези действия компаниите злоупотребяват с влиянието си и натрапват на потребителя търговско решение, което той иначе не би взел без подобни агресивни или заблуждаващи търговски практики, се посочва в констатациите на омбудсмана.
Ако клиентът не е доволен от услугата и се откаже от договора в първия месец след подновяването, трябва да плати санкция от 12 или 24 месечни вноски, без да е ползвал услугата. Неустойката е несъразмерно висока спрямо щетите, които операторът би претърпял. С автоматичното подновяване потребителите получават същата услуга на същите цени, а доставчиците не генерират нови разходи, нито алтернативни загуби поради смяна на тарифен план или друга причина, аргументира се защитникът на обществените интереси.
Мобилните оператори злоупотребяват с икономическото и информационното си превъзходство, смята омбудсманът и сезира за това икономическиая министър, КЗК, КЗП и самите телекоми. Той им препоръчва вече при сключването на договорите да изискват изрично съгласие на абоната относно допълнително предлаганите услуги и продължаването на договора, вместо да прилагат досегашния изричен отказ. Операторите трябва да напомнят на абонатите си (например с есемес), когато срокът на договора им изтича, както правят за дължимите сметки, смята омбудсманът. При предсрочно прекратяване на подновен срочен договор от страна на потребителя, неустойката да бъде съизмерима с щетите, които компанията би понесла, предлага още Гиньо Ганев.
От "Виваком" съобщиха по-късно, че те нееднократно са заявявали своята твърда позиция за отпадане на клаузата за автоматично подновяване в договорите за телекомуникационни услуги. От дружеството посочват, че те са единственият оператор на пазара, който за част от услугите си не обвързва клиентите си с подобна клауза. Според "Мобилтел" автоматичното подновяване на срочните договори за нов срок гарантира на потребителите, че ще продължат да ползват избраните от тях услуги при същите преференциални условия. Тъй като всяка от страните може да отправи предизвестие за прекратяване на договора, не би могло да се твърди, че автоматичното подновяване води до нарушение на изискването за добросъвестност или до неравновесие между правата и задълженията на двете страни, смятат от "Мобилтел".

Имаме нужда от оборудването за "Белене", замразете продажбата

автор:Дума

visibility 2859

/ брой: 170

"Шкода" ще достави 20 нови мотриси за БДЖ след 2 години

автор:Дума

visibility 2831

/ брой: 170

Има риск от ново поскъпване на храните

автор:Дума

visibility 3971

/ брой: 170

Около 380 000 българи ще пътуват през празничните дни

автор:Дума

visibility 2721

/ брой: 170

Зеленски подхвана чистка в правителството

автор:Дума

visibility 3676

/ брой: 170

6267 мигранти влезли в Испания за два месеца

автор:Дума

visibility 3279

/ брой: 170

Русия подкрепи Мадуро в случая със самолета му

автор:Дума

visibility 3109

/ брой: 170

Хиляди случаи на насилие в религиозни училища

автор:Дума

visibility 3072

/ брой: 170

Неадекватност

автор:Мая Йовановска

visibility 12126

/ брой: 170

БСП не е фирма

visibility 11585

/ брой: 170

ЕС срещу Европа

автор:Юри Михалков

visibility 9803

/ брой: 170

За прахчето на една певачка

автор:Боян Бойчев

visibility 5945

/ брой: 170

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ