10 Юли 2024сряда11:35 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

На наш гръб

/ брой: 35

автор:Мая Йовановска

visibility 828

Политиката на властта в транспорта е потресаваща. И решенията, включая изпълнението, съмнително водят до един и същи резултат - всички да плащаме масрафа на бездарната и прогнила от корупция власт.

Прословутата тол система бе въведена, за да започнели да плащат справедливо тези, дето най-много съсипват пътищата. Юни, 2019-а, Борисов от джипката: "Тол системата я вкарвайте! Да се почва! Тия тирове, където вървят, да плащат... Тол-ът е печатница за пари - изкарвайте си пари". Криво-ляво, след много неясноти, спорове, скандали, съмнения за корупция и некомпетентност на отговорните институции миналата година тази система тръгна. Това стана след сериозно редуциране на първоначално обявения обхват. И така всички ние, гражданите, чрез винетките плащаме, за да пътуваме по много повече километри, а тежките камиони, които рушат пътищата, плащат само за около 3000 от близо 20 хиляди километра. Съвсем очаквано, митичните 1 млрд. лв. приходи спихнаха като балон. По последна информация отговорните органи дори не заели какъв е делът на постъпленията от транзитно преминаващите през страната тежки превозни средства! Вместо да увеличи в пъти приходите от пътни такси, тол системата само увеличи разходите. А оплакванията на властта, че за тези резултати е виновен коронавирусът, е пунта Мара. Проблемът е политически, технически и мениджърски.

И от "новото пет" - екостикерите, които ще разделят превозните средства на екологични групи, резултатът ще е подобен. Оказва се, че стикерът щял да се слага само на леките и лекотоварните автомобили. Не и на тежките превозни средства. И така за тях няма да има ограничение на база замърсяване, каквото се предвижда от догодина за леките коли, чрез забрани за движение в градовете.

Като бедняците на Европа имаме най-стария автомобилен парк. И макар че нашего брата няма пари за по-нов автомобил, той ще трябва да изнесе на гърба си новата екополитика на властта. Или ще бъде принуден да даде колата си за скрап, вместо да плаща данъци и застраховки на автомобил, на който е забранено движението. Друг е въпросът какви са капацитетът и качеството на градския транспорт. Кашата ще бъде пълна. И пак за наша сметка.

Само 35 души остават в ТЕЦ "Марица Изток 3"

автор:Дума

visibility 47

/ брой: 129

Правителството продаде ДЦК за още 200 млн. лв.

автор:Дума

visibility 48

/ брой: 129

Икономиката в България ще нарасне с 2,3% през 2024 г.

автор:Дума

visibility 72

/ брой: 129

Денонсиране на договора с България

автор:Дума

visibility 42

/ брой: 129

Европа е притеснена от визитите на Орбан

автор:Дума

visibility 44

/ брой: 129

ЕС замразява процеса по присъединяване на Грузия

автор:Дума

visibility 49

/ брой: 129

НАТО отбелязва 75 години от създаването си

автор:Дума

visibility 59

/ брой: 129

Политика на писмата

автор:Александър Симов

visibility 44

/ брой: 129

За секретната "индикативност"

visibility 54

/ брой: 129

Отвратителна вакханалия

visibility 31

/ брой: 129

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ