17 Юли 2024сряда00:23 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Доживяхме

/ брой: 76

автор:Нора Стоичкова

visibility 898

Нора СТОИЧКОВА

Виновникът за дупките Бойко Борисов преброи 3000 броя по пътищата, на които направи инспекция. Ако през последните 12 години Борисов по-често ги броеше, щеше да види, че ремонтите и строежите на пътища са калпави. Престъпно калпави за стотиците милиони, хвърлени по тях.
Наглостта му да прехвърля собствената си вина за пътното положение взриви отново обществото и правителството. И въпросът защо основните ремонти досега са минавали като пътна поддръжка кънти в главите ни без логичен отговор.
БСП винаги е заостряла вниманието на обществото към изключително скъпите, но затова пък некачествени, строежи. Глас в пустиня. Радостно е, че и министър-председателят Кирил Петков вече започна да си задава същите въпроси. "Ако правим нашите пътища през т.нар. поддръжки, вместо през основни ремонти, гаранциите са много по-ниски, а тогава и качеството е по-ниско. Тази практика трябва да я променим изцяло", категоричен е премиерът.
Разгеле, доживяхме!
Това обаче няма да върне в хазната обратно милиардите, които изтекоха оттам. Няма да върне на хората изтеклия в безсмислена мизерия живот през последното десетилетие. Защото, за да се осигурят тези пари и бюджетната сметка да излиза, трябваше да се взима от залъка на хората, най-вече от пенсионерите и децата.

Може би арогантността на Борисов да заклеймява фараонските си строежи има обяснение в  психопатологията. Но и това не ни топли.
Държавното дружество "Автомагистрали", превърнало се през последните 12 години в неизчерпаем източник за близки до властта фирми, е превъзлагало дейност за милиарди левове на външни фирми в разрез със Закона за обществените поръчки. Агенция "Пътна инфраструктура" е била наясно, че фирмата няма капацитет да изпълнява такива крупни договори за строителство на магистрали и укрепване на свлачища, но въпреки това й е възложила работата. В резултат "Автомагистрали" е сключила десетки договори с външни фирми по вътрешни правила.
От одитния доклад на Сметната палата за периода от януари 2016 до края на 2020 г. става ясно, че "Автомагистрали" е изпълнявала 4 договора с АПИ, сключени директно, без процедура по ЗОП, чрез изключение от закона - т.нар. инхаус поръчки. Сключените от "Автомагистрали" договори с АПИ по този ред възлизат на 3,6 млрд. лв. без ДДС или 96,6% от всички контракти.
Одитът обаче категорично доказва, че фирмата не е разполагала с капацитет и АПИ е била предварително наясно. Според доклад на дирекция "Техническа" от 13 декември - 7 дни преди възлагането на първия инхаус договор за изграждането на участъци от АМ "Хемус", за изпълнението му са били необходими около 2400 души, над 600 единици техника, 15 производствени бази и 2 полигона за греди. В същото време към този момент "Автомагистрали" е разполагала с 264 единици техника, 42 процента от която машини за зимно поддържане на пътища, и 224 служители и работници.
Документът опровергава всички твърдения на представителите на ГЕРБ. Одитът на Сметната палата, разбира се, е в прокуратурата. Но обвинения срещу виновните длъжностни лица още не сме видели. До присъдите може и да не доживеем. И докато съмне, ще трябва да се задоволим пак само с политическо говорене по темата.

Застрахователи не покриват щети

автор:Дума

visibility 527

/ брой: 133

НСИ отчете 2,5% годишна инфлация през юни

автор:Дума

visibility 443

/ брой: 133

БНБ отчита бум на фалшивите банкноти

автор:Дума

visibility 467

/ брой: 133

По-малко и по-скъпо винено грозде тази година

автор:Дума

visibility 485

/ брой: 133

Германия прехвърля 800 000 войници

автор:Дума

visibility 595

/ брой: 133

Френската левица опитва да състави кабинет

автор:Дума

visibility 525

/ брой: 133

Диктаторът Фухимори кандидат за президент

автор:Дума

visibility 520

/ брой: 133

Накратко

автор:Дума

visibility 465

/ брой: 133

Код "Пожар"

автор:Ина Михайлова

visibility 1215

/ брой: 133

Вода в пясъка

автор:Евгени Гаврилов

visibility 540

/ брой: 133

Евро 2024 - в историята

автор:Марин Милашки

visibility 536

/ брой: 133

Преди да теглим потребителски кредит

автор:Дума

visibility 452

/ брой: 133

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ