15 Август 2024четвъртък18:24 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

На фокус

Ами спрете да крадете!

Общинари плашат да закрият детски градини, а пръскат милиони за елементарни ремонти

/ брой: 81

автор:Светлана Велева

visibility 1958

Транспортната комисия към Столичния общински съвет даде зелена светлина за вдигане на цената на билетчето на 1,60 лв. Според зам.-кмета по транспорта Любомир Христов не цената на билета била водещата в новата тарифна политика, а новите карти. По-важно било, че въвеждат нови карти - и те доста по-скъпи. Но пък за бедния българин водещи са и цената, и удобството. Сякаш автобусите ни едни чисти, поддържани, стъклата се мият, подът се мете, седалките се чистят - като на Запад, защо да не вдигнат и цената на услугата? Освен това след 19.30 ч. повечето линии са вече на 30-40 минути, като междуградски транспорт, което е безумие за една столица, където много хора работят до късно. Тоест - срещу високата цена няма нищо адекватно насреща, съответно тя с нищо не е оправдана.
Само 70 000-80 000 лв. са събрани в последната година и половина от глоби, жалват се от градския транспорт. Ами като пътуват ромите гратис и никой не ги закача да ги глобява, и 60 хил. от глоби да се събират, пак ще е много. Не може изрядните пътници да плащат за неизрядните. А ако глобата за гратисчиите се вдигне от 100 на 200 лв., както се предлага, приходите от гратисчии съвсем ще паднат, просто защото доходите са ниски и хората масово нямат пари. По-скоро разправиите и бягството на хванати гратисчии ще ескалират.
Общинският съветник от ГЕРБ Зафир Зарков отива още по-далеч в безумната поредица. Според него, ако цената на билета за градски транспорт стане 1,20 лв., а не 1,60 лв., както предложи Центърът за градска мобилност, тогава Столичната община ще трябва да покрие разликата от 40 ст. "В такъв случай може да се наложи да се затвори някоя детска градина или да се спре някой строеж!" Бюджетът бил един и трябвало да вземем пари отнякъде и да компенсираме финансовите разлики. А всъщност не е ли по-добре да затворим фабриката за лъжи и кражби?
Веднага давам идея. Вместо да се правят градинки за по 10 млн. лв., в които реалната себестойност на ремонта е не повече от 100 хил. лв., тези пари да се насочат към градския транспорт. И хем да се покрият дефицитите, хем да се вложи в поддръжка и чистота. Нека напомним - в края на 2015 г. стана ясно, че ремонтът пред НДК ще достигне космическите 17 млн. лв. Близо 12 млн. лв. европейски пари бяха изхарчени за козметичен ремонт на фонтаните, за осветление, подмяна на отделни счупени плочи, напоителна система и засаждане на дървета. Бяха отрязани здрави дървета и засадени млади фиданки, за да се симулира дейност. И всичко това за близо 12 млн. С такава сума кметът на с. Чавдар обнови цяло село, превръщайки го в швейцарско. Та вместо да плашите със закриване на детски градини, спрете да крадете така мащабно, бе господа общинари! И ще има за градски транспорт.
И нали все се сравняваме с европейците - в Англия билетчето е 2 паунда, а глобата 80 паунда (200 лв.), но минималният доход, на който са едва 4% от хората, е 16 лв. на час, при 2,20 лв. на час у нас. Тоест, съотнесена към дохода, цената на билетчето у нас трябва да бъде 80 ст.

1700 работници от "Марица Изток" - предсрочно в пенсия

автор:Дума

visibility 405

/ брой: 155

Спират разширението на "Чирен" заради проверката на Кьовеши

автор:Дума

visibility 380

/ брой: 155

LNG терминалът в Александруполис ще заработи на 1 октомври

автор:Дума

visibility 355

/ брой: 155

2% ръст на икономиката през второто тримесечие

автор:Дума

visibility 388

/ брой: 155

Гърция се залавя с пожара до България

автор:Дума

visibility 426

/ брой: 155

Протест в Братислава срещу словашката култура

автор:Дума

visibility 382

/ брой: 155

Масови съкращения в германската икономика

автор:Дума

visibility 415

/ брой: 155

Накратко

автор:Дума

visibility 1095

/ брой: 155

Чудна Картинка

автор:Нора Стоичкова

visibility 953

/ брой: 155

Излизаме от релсите

visibility 836

/ брой: 155

Радев, спаси децата ни!

автор:Юри Михалков

visibility 746

/ брой: 155

Що е ляво и има ли то почва у нас?

visibility 465

/ брой: 155

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ