11 Октомври 2024петък07:21 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

"Коне с капаци"

/ брой: 11

автор:Таня Глухчева

visibility 366

Таня ГЛУХЧЕВА


Образователната ни система е необятно и плодородно поле за проблеми. Те никнат сами. Поредният фрапиращ пример е за учители, които не насърчават децата да правят нищо допълнително извън часовете. От една страна, преподавателите се оплакват как не могат да привлекат вниманието, как всичко е скучно на подрастващите, а, от друга - щом някой прояви желание да направи нещо и "излезе от стадото", веднага е "черната овца". 

И ето го (поредния) омагьосан кръг. Хем се твърди, че днешните ученици не умеят да анализират, разсъждават, учат всичко наизуст за оценки, хем по никакъв начин не се стимулират да покажат наученото на практика. В същото време "експерти" се надпреварват да дават за пример други държави, където теорията и практиката вървят ръка за ръка, дори втората преобладава, а при нас било обратното.

Защо учителите са против, когато дете е изготвило проект по собствено желание и иска да го покаже пред класа? Нали така се отпуска да говори пред аудитория - друг сериозен проблем сред подрастващите. Не, насърчава се зазубряне на материал, възнаграждава се с отлична оценка, преподавателят е доволен, че е изпълнил плана, и отказва да направи нещо допълнително.

Коментарът не е "по принцип". Говоря за случай от столично училище. Третокласничка решава да изненада учителката си с презентация. Получава похвала с половин уста и обещание да я покаже "другата седмица, когато има време". Другата седмица идва, преподавателката си е изпяла урока, до края на часа има още много време и... учениците са оставени да правят, каквото искат. Ученичката напомня за проекта си и, вместо благодарност, разочаровано чува: "Много си досадна, седни си!" 

Как това дете да има желание отново да положи труд вкъщи? Оставяме настрана непедагогическия подход... Система от "коне с капаци" не може да произведе друго, освен следващо поколение "коне с капаци". Докога?

Електронните ваучери за храна може да повишат цените

автор:Дума

visibility 943

/ брой: 193

100 млн. лв. ще струва зимното поддържане на пътищата

автор:Дума

visibility 912

/ брой: 193

София e най-евтината европейска туристическа дестинация

автор:Дума

visibility 926

/ брой: 193

Орбан: България в Шенген до края на 2024-та

автор:Дума

visibility 949

/ брой: 193

Македонски висшисти масово имигрират

автор:Дума

visibility 963

/ брой: 193

Граничните проверки в Германия остават

автор:Дума

visibility 918

/ брой: 193

Армията на търговците

автор:Александър Симов

visibility 972

/ брой: 193

Икономическа реалност

visibility 909

/ брой: 193

100 РЕШЕНИЯ ЗА БЪЛГАРИЯ

автор:Дума

visibility 849

/ брой: 193

100 РЕШЕНИЯ ЗА БЪЛГАРИЯ

автор:Дума

visibility 852

/ брой: 193

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ