28 Май 2025сряда00:51 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Вдигат обезщетенията, ако телефонът спре заради срив на мрежата

/ брой: 93

автор:Дума

visibility 499

Обезщетенията, които получават абонатите при срив на мрежата на оператора, ще бъдат увеличени. Това ще стане с промяна в общите условия за работа с потребителите, става ясно от съобщение на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС).
Регулаторът ще изпрати писмо до Комисията за защита на потребителите (КЗП) за среща, на която да се обсъдят въпросите, свързани с минималния размер на обезщетенията и компенсациите. В момента няма записано изискване какви точно да бъдат те и всеки оператор сам решава как да компенсира абонатите си.
На срещата с КЗП ще бъдат обсъдени и задълженията на телекомите да уведомяват потребителите и обществеността за инциденти и прекъсване на сигнала.
КРС ще изиска от мобилните предприятия и подобряване на сигурността на мрежите им, за да се избегнат сривове, каквито имаше на 24 април с “Виваком” и на 29 април с “А1 България”. От представените доклади на регулатора е станало ясно, че спирането на мобилните телефони и интернет при първия инцидент е заради човешка грешка при софтуерна актуализация на мобилната мрежа, извършена от доставчик на предприятието. При втория случай причината пак била човешка грешка в процеса на миграция към облачна платформа.
След анализ КРС е решила да бъдат изготвени указания за подобряване на сигурността на мрежите. Очаква се конкретните текстове да бъдат готови през тази седмица.
Регулаторът ще работи съвместно с мобилните оператори, за да няма увеличение на цените на услугите при въвеждането на еврото у нас. Щели да се предприемат спешни превантивни мерки до края на 2025 г. да се предотврати евентуален спекулативен ръст на цените. Комисията ще инициира срещи с различни държавни институции за избягване на смущения на пазара.

И икона на джама

автор:Таня Джаджева

visibility 541

/ брой: 93

Новата битка на умните и красивите

автор:Александър Симов

visibility 669

/ брой: 93

Защо чак сега?

visibility 843

/ брой: 93

Стачка на медицинските сестри? Задава се нов "цирк"

visibility 515

/ брой: 93

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ