06 Февруари 2025четвъртък16:54 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Шофьорските курсове поскъпват

Средната им цена става 2000 лв.

/ брой: 16

автор:Дума

visibility 2074

След около месец предстои поскъпване на шофьорските курсове, а очакваната средна цена е 2000 лв., съобщи пред Би Ти Ви председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов. Той пресметна, че един час кормуване сега струва 40 лв., теоретичната част е 350 лв., а двата изпита - 150 лв. Предстои кормуването да поскъпне с 10 лв., по думите му.
Според Ангел Попов от Европейския център за транспортна политика 2000 лв. изобщо не е висока цена. "Ако една автошкола прави това, което трябва да направи, съгласно наредба 37, която е майката и бащата на обучението, и ако всички работят в белия сектор - 2000 лв. е дори малко, - каза той. - Защото трудът на тези хора е на малко по-високо ниво от този на един учител. Един учител може да сбърка формула, но тук не трябва да има грешка", подчерта Попов.
"Поскъпването на шофьорските курсове е съвсем нормално. Аз не бих казал, че това е поскъпване. Това е икономическата тенденция в страната. Ние се съобразяваме с икономическите стандарти, по които трябва да се развиваме, да живеем и да демонстрираме технологичните новости, които в Европа са водещи", допълни Иванов.
Според него методологията за определяне на цената на шофьорския курс е много елементарна.
Един мото-час по 30 часа като цена, прави общата цена. Допреди месец и половина един мото-час беше 40 лева. Като го умножите по 31 часа, става хиляда двеста и кусур лева. Като сложим и теоретичната част от 350 лева. И като прибавим два изпита към 150 лева и тя се калкулира. Сега цената вече на един мото-час става 50 лева. И общо цената отива към 2000 лева", обясни още Йонко Иванов.
"Оттук нататък обаче качеството трябва да бъде безумно високо. В един град до София има автошкола, които нямат учебни центрове. И която не е провела в близките месеци, а може би и година, един час по теория. Спестили са парите и са ощетили един млад човек, който трябва да излезе на пътя подготвен. В момента корупционният натиск в Изпълнителната агенция е огромен. Имаме сигнал", каза още Ангел Попов.

България кърпи дефицита с пари от Дания

автор:Дума

visibility 1518

/ брой: 24

Трябва да създадем механизъм за контрол на цените

автор:Дума

visibility 1536

/ брой: 24

500 млн. лв. не са разплатени по общинската програма

автор:Дума

visibility 1495

/ брой: 24

Правителството прави отчаяни стъпки, за да спаси пари от ПВУ

автор:Дума

visibility 1529

/ брой: 24

Смъртоносна стрелба в училище в Швеция

автор:Дума

visibility 1505

/ брой: 24

Испания намалява работната седмица

автор:Дума

visibility 1538

/ брой: 24

Протест в Австрия срещу дясната АПС

автор:Дума

visibility 1563

/ брой: 24

Накратко

автор:Дума

visibility 1465

/ брой: 24

Войната на пътя

автор:Барбара Пейчинова

visibility 1494

/ брой: 24

Бълха ги ухапала

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1500

/ брой: 24

Над половината смъртни случаи на работа са от рак

автор:Евгения Младенова

visibility 1535

/ брой: 24

Макроикономически дисбаланси и конвергентни доклади

автор:Гарабед Минасян

visibility 1535

/ брой: 24

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ