16 Октомври 2024сряда14:18 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

БДЖ планира повече връзки между Северна и Южна България

/ брой: 197

автор:Дума

visibility 358

БДЖ представи на сайта си проект на график за движение на влаковете през 2025 г. Той ще бъде обсъден с представители на областните и общинските администрации на 21, 22 и 23 октомври в Горна Оряховица, Пловдив и София. От железопътната компания уточняват, че очакват от гражданите предложения за промени в разписанието, за да могат да бъдат дискутирани, преди то да бъде прието.
Новият график е съобразен максимално с мащабните инфраструктурни проекти в страната и основно в жп възли София и Пловдив, поради които възможностите за преминаване на влакове в района на гарите София и Пловдив са ограничени, посочват от БДЖ. В разписанието, което ще влезе в сила от 15 декември 2024 г., са заложени нови възможности за пътуване между Северна и Южна България, по-бързи влакове между София и Бургас, по-удобни разписания в периферните региони около Видин и Кърджали, запазване на обема превози в най-натоварените отсечки и оптимизация по направленията, в които се наблюдава минимална използваемост на превозната услуга.
Междувременно стана известно, че железопътните гари в Перник и Радомир, чието състояние е повече от плачевно, ще бъдат напълно реконструирани. Национална компания "Железопътна компания" (НКЖИ) прави първа крачка към това с пускането на процедура за проучване, изготвяне на идейни проекти с прогнозна стойност почти 126 хил. лв. без ДДС. Те пък от своя страна ще бъдат основата, върху която ще бъде обявена бъдеща поръчка за инженеринг за реконструкция на гаровите комплекси. Беше ясно от няколко години, че въпросните гари имат нужда от мащабен ремонт. Последната заявка, че такъв ще бъде направен, беше от 2021 г., когато служебният зам.-министър на транспорта Нели Андреева обяви, че всички гари по линията София - Перник - Радомир ще бъдат модернизирани в следващия програмен период на европейската програма "Транспортна свързаност".
Поръчката за проектите е разделена на две обособени позиции за всяка гара. Прогнозната стойност за гарата в Перник е почти 75 хил. лв. без ДДС, а за тази в Радомир – малко над 51 хил. лв. без ДДС.

Партиите, купуващи гласове, да не участват в избори

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 197

Една справедлива и правова България е възможна

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 197

Увеличават се жените на ръководни позиции

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 197

Еврото ни трябва, колкото тумор в мозъка

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 197

Световният дълг е на път да надхвърли 100 трлн. долара

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 197

БДЖ планира повече връзки между Северна и Южна България

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 197

ЕК с нови правила за мигрантите

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 197

Ескалира напрежението между Сеул и Пхенян

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 197

Дипломатическа война между Индия и Канада

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 197

Накратко

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 197

Да се ядосаме!

автор:Юлия Кулинска

visibility 0

/ брой: 197

Знаем проблемите, имаме експертите и решенията

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 197

Аз съм десницата на левицата!

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 197

Опит пореден

автор:Евгени Гаврилов

visibility 0

/ брой: 197

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ