10 Март 2025понеделник12:18 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Опит пореден

/ брой: 31

автор:Евгени Гаврилов

visibility 8016

Преди четвърт век в България стъпи първата верига от хипермаркети. Вероятно вече никой не си спомня зимата на 1998 г., когато огромни опашки се виеха пред първия магазин на "Метро" в София на бул. "Цариградско шосе". Имаше даже и условие - като влезеш в него, трябва да направиш оборот най-малко от 50 лв. Тези времена отдавна отшумяха. Без съмнение, търговските вериги създадоха условия за модернизирането на пазара на бързооборотни стоки, но в наши дни ситуацията вече е тотално извратена. Събрали изключителна икономическа и финансова мощ, никой не смееше да ги контролира, за да си позволяват те в наши дни да дерат по три кожи от гърба на най-бедните потребители в Евросъюза. Примерите в това отношение през последните години и месеци са безброй. Вече никому не правят впечатление информациите, че някои стоки се продават с до 100% надценка, че едни и същи продукти са далеч по-евтини в далеч по-богати страни от ЕС, отколкото у нас. Проблемът с високите цени на храните в България показва още нещо - безпомощността на държавата пред проблема, въпреки всичките нейни регулатори - КЗК, КЗП и т.н.  
В момента сме свидетели но поредната схватка между сегашната власт и големите хипермаркети. През почивните дни правителството се събра спешно да набелязва за пореден път поредните мерки срещу вихрещите се цени. Според тях трябва да очакваме законодателни промени за намаляване на прекупвачите, които в момента са обрасли по веригата от производителя до купувача. Освен това НАП ще прави анализ (за кой ли път) на хипермаркетите - колко посредници имат и кой каква надценка начислява. Ще бъдат премахнати таксите на веригите за земеделци. Това са такси, които веригите налагат на производителите, за да продават тяхна стока. "БСП-ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА" вече внесе и в този парламент законопроект за пределни надценки на основни хранителни стоки.
Защото или слагаш таван на цените и надценките, или хвърляш бялата кърпа и признаваш, че си загубил двубоя с търговските вериги. Международната практика в това отношение показва, че средно положение няма. Защото хипермаркетите веднага намират начин подобни разпоредби да бъдат заобиколени.

Цигарите поскъпват с над 2 лв. заради евродиректива

автор:Дума

visibility 213

/ брой: 44

МФ подновява информационната кампания за еврото

автор:Дума

visibility 202

/ брой: 44

ДНСК разреши ремонтът на "Опълченска" да продължи

автор:Дума

visibility 215

/ брой: 44

Френска компания ще доставя скандалните 35 влака

автор:Дума

visibility 169

/ брой: 44

В Германия "изляха" основите на кабинета

автор:Дума

visibility 210

/ брой: 44

Вучич предупреди за насилие на протеста

автор:Дума

visibility 182

/ брой: 44

Гърция привлича богатите чужденци

автор:Дума

visibility 199

/ брой: 44

Накратко

автор:Дума

visibility 168

/ брой: 44

Срам за държавата

автор:Валентин Георгиев

visibility 189

/ брой: 44

Промоции и достойнство

автор:Велизар Енчев

visibility 185

/ брой: 44

Макрон паникьорът

автор:Юри Михалков

visibility 200

/ брой: 44

Европейската и българската левица на кръстопът

visibility 215

/ брой: 44

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ