10 Март 2025понеделник15:32 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Витошка - пешеходна или кръчмарска зона

Емблематичната някога улица привлича днес търговци, безделници, доморасли музиканти, клошари

/ брой: 24

автор:Иван Беловски

visibility 3243

Дали и софийските общинари воглаве с градоначалничката г-жа Йорданка Фандъкова най-сетне ще проумеят, че двумилионният столичен град не се поддържа, стопанисва и управлява както подобава на съвременна европейска столица. Изискват се умения, сериозен опит и най-вече вникване в многобройните проблеми, затормозяващи жителите на прекомерно разрасналата се София.

 Въпреки напъните и многото обещания за благоустрояване на София и подобряване на организацията на движението на градския транспорт, госпожа кметицата и екипът й, определено претърпяха провал. Примери, колкото щете (злополучното еднорелсово трамвайно трасе на линии 1, 6 и 7 по бул. "Скобелев", закриването на старото трасе на трамвай № 6, разкопаването на столицата от всички страни, затварянето на булеварди, улици, квартали заради строителството на метрото и пр. Пресен пример е злополучният некачествен ремонт на "Граф Игнатиев", на който не се вижда краят, и свързаната с това оставка на зам.-кмета Евгени Крусев, обвинен в длъжностно престъпление като възложител.

Хайде да погледнем коренно променения столичен бул. "Витоша", който без никакво допитване и обсъждане със живеещите в кооперациите от двете му страни, беше превърнат в жалко провинциално стъргало с пръснати по него множество кафенета, ресторанти, питейни заведения... Това представлява днес прословутата "пешеходна зона", рожба на общинарите и предишния гл. архитект Петър Диков. "Пешеходна зона", от която се прибират тлъсти тротоарни такси, естествено и комисиони... Подобен разцвет на кръчми и кафенета дори възрастните софиянци не помнят. Попадналият на бул. "Витоша" пешеходец придобива усещането, че се намира в рая на заведенията, по подобие само на уж курорта "Слънчев бряг", където основно се развива алкохолният туризъм. Емблематичната и красива някога "Витошка" стана притегателно място за безделници, клошари, улични музиканти и надошли от всички краища на страната просяци.

Освен кръчмарите, упражняващи бизнеса си на булеварда, не липсват и улични търговци, предлагащи всевъзможни стоки и вещи на минаващите граждани. Контролните органи са вдигнали ръце от тях, не помагат нито глоби, нито санкции и предупреждения. Високите децибели, глъчката от посетителите на питейните заведения, както и разпилените навред боклуци тормозят живеещите тук столичани, а взетите мерки от страна на общината се оказаха само на думи. Мнозина вече се изселиха.

Движението на трамвайните мотриси не беше причина  "Витоша" да не е пешеходна зона. Напротив, бе предвидено релсите да останат и по тях да се движи ретро трамвай. Тази интересна идея отпадна, надделяха апетитите на общинарите и свързаните с тях фирмаджии с кафенета, ресторанти. Вместо атрактивен ретро трамвай - комплекс питейни заведения, някои денонощно отворени...

Окончателното премахване на трамваите по бул. "Витоша" (след прокарването на метрото) не е приемливо по много причини, най-вече то лишава жителите на кварталите "Иван Вазов", "Гоце Делчев", "Борово" и др. от пряка връзка с идеалния център (пл. "Св. Неделя" и Централни хали). За да стигнат до този център, хората таксуват втори билет - по линията на метрото.

Безбройни са проблемите на столичния град. Но софиянци трябва да се сърдят и на себе си, понеже на местните избори  си избират некомпетентни общинари, които мислят за всичко друго, освен за жителите на общината. Никъде по света например подземната железница не се изгражда по този начин със затваряне на цели булеварди, улици, квартали. Слава Богу, отпадна поне безумната идея и "Граф Игнатиев" да стане "пешеходна зона"...

Цигарите поскъпват с над 2 лв. заради евродиректива

автор:Дума

visibility 609

/ брой: 44

МФ подновява информационната кампания за еврото

автор:Дума

visibility 593

/ брой: 44

ДНСК разреши ремонтът на "Опълченска" да продължи

автор:Дума

visibility 625

/ брой: 44

Френска компания ще доставя скандалните 35 влака

автор:Дума

visibility 447

/ брой: 44

В Германия "изляха" основите на кабинета

автор:Дума

visibility 611

/ брой: 44

Вучич предупреди за насилие на протеста

автор:Дума

visibility 550

/ брой: 44

Гърция привлича богатите чужденци

автор:Дума

visibility 582

/ брой: 44

Накратко

автор:Дума

visibility 567

/ брой: 44

Срам за държавата

автор:Валентин Георгиев

visibility 595

/ брой: 44

Промоции и достойнство

автор:Велизар Енчев

visibility 576

/ брой: 44

Макрон паникьорът

автор:Юри Михалков

visibility 619

/ брой: 44

Европейската и българската левица на кръстопът

visibility 615

/ брой: 44

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ