10 Март 2025понеделник15:50 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Държава на авариен режим

/ брой: 113

автор:Наталия Гергова

visibility 3299

Колони от тежкотоварни и леки автомобили се извиват от няколко дни ту на един, ту на друг гранично-пропускателен пункт. Защото митниците сменяли софтуера си. В най-активното време на деня - от 10 до 14 часа. Вчера пък митниците в цялата страна работеха "по аварийна процедура" с хартиени формуляри пак по същата причина и пак в най-активното време - от 10 до 14 часа. Защо не го правят през нощта например, когато напливът за митнически документи ще е в пъти по-малък, отколкото през деня? По света тези неща се правят през нощта, за да се намали максимално негативният ефект върху клиентите.
Ние обаче явно нямаме нищо общо със света. В случая митниците минаха на авариен режим през деня най-вероятно за да е по-удобно за фирмата, която инсталира софтуера. Що да работят хората нощем? Много важно, че гражданите - наши и чужди, ще висят по опашки и ще псуват.
Същото е и с топлофикациите, и с ВиК. Уж имат дежурни екипи, ама тия екипи не отстраняват авариите през нощта, та на сутринта хората даже да не разберат, че е имало авария, ами чакат да съмне, да си изядат баничката, да си изпият кафето и чак тогава започват да копат. По това време гражданите минават на авариен режим.
Така е и с ремонта на улиците. Поне в София. За улеснение на фирмите всички улици се ремонтират накуп, в най-натовареното време на деня, та максимално да затруднят софиянци и гостите на столицата. И пак сме на авариен режим.
Да не говорим за прословутото метро. То също се строи така, че да е лесно за фирмите. По тази причина не минава през жилищните комплекси, а покрай тях, и хората извървяват километри от дома си до станциите и обратно. Пак аварийно, защото заради метрото им спряха автобусите.
Ей затова все повече хора аварийно ще минат първо през митниците, после през граничната бразда и - дим да ги няма.

Цигарите поскъпват с над 2 лв. заради евродиректива

автор:Дума

visibility 609

/ брой: 44

МФ подновява информационната кампания за еврото

автор:Дума

visibility 593

/ брой: 44

ДНСК разреши ремонтът на "Опълченска" да продължи

автор:Дума

visibility 625

/ брой: 44

Френска компания ще доставя скандалните 35 влака

автор:Дума

visibility 447

/ брой: 44

В Германия "изляха" основите на кабинета

автор:Дума

visibility 611

/ брой: 44

Вучич предупреди за насилие на протеста

автор:Дума

visibility 550

/ брой: 44

Гърция привлича богатите чужденци

автор:Дума

visibility 582

/ брой: 44

Накратко

автор:Дума

visibility 567

/ брой: 44

Срам за държавата

автор:Валентин Георгиев

visibility 595

/ брой: 44

Промоции и достойнство

автор:Велизар Енчев

visibility 576

/ брой: 44

Макрон паникьорът

автор:Юри Михалков

visibility 619

/ брой: 44

Европейската и българската левица на кръстопът

visibility 615

/ брой: 44

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ