Няколко думи
Новите комсомолци
/ брой: 50
От началото на тази година заплатата на кадрови военен на най-ниската длъжност в армията е 2296 лв. Висшите офицери пък могат да получават до 6700 лева на месец. Междувременно влогърът (инфлуенсър) подкастър Чефо подписва с Министерството на отбраната договор за 10 хиляди лева на месец по времето на Тодор Тагарев, този ходещ банален плакат на евроатлантизма в България. Целта на мероприятието била Чефо да рекламира перспективите пред професията на военен у нас. Все едно някой, който е виждал автомат само на снимка и обичайните му интервюта са на тема: "Алфа жената и бета мъжкарят", може да бъде убедителен пропагандатор на кариера в армията. Това е като маникюристка да ти хвали работата в БАН. Контрастът е толкова смазващо нелеп, че нямаше как обществото да не е възмутено от този брутален случай на поставянето на евроатлантически комсомолец на държавна хранилка.
Самият Чефо реагира точно както се очакваше. Обществото ни било медийно неграмотно и заради това се хванало на тази партенка, инспирирана от Кремъл. Няма как да не е така. Очевидно в Кремъл ден и нощ не спят, за да се чудят как да атакуват български инфлуенсър с огромната аудитория от няколко хиляди души. Проклетият Путин няма да се успокои, ако не затрие морално гордостта на българското подкастърство Чефо, рекламиста на военната служба...
Всъщност истинският белег за медийна неграмотност е фактът, че хора като Чефо са в състояние да бъдат някакъв фактор в обществото. Защото тук не говорим за журналистика, не говорим дори за опит за анализ. Хора като него "правят съдържание", каквото и по дяволите да означава това. Пълниш с нещо видеоклиповете и после разчиташ гладната и безкритична аудитория да ги погълне като някакво виртуално гурме. В крайна сметка обаче всичко се оказа повече от банално - едно неуспяло актьорче е решило, че няма нищо по-сладко от държавните пари и така е станало пропагандист на Сглобката. Тя му се отплаща с един договор, а знае ли човек колко други такива все още тънат в неизвестност.
Любовта в случая обаче е двустранна. Защото после стана ясно, че не само Чефо е обслужвал евроатлантически МО. Министерството на отбраната също е наливало емоционален бензин в крилата на Чефо. На страниците на вестник "Българска армия" има репортаж за нахранения инфлуенсър със заглавие "Чефо - килърът на чебурашките". Колкото и да се опитва днес засегнатата страна да се изкара жертва на хибридна атака, тя няма как да скрие щедрото заплащане и любовта по поръчка.
Жалко само за истинските войници в армията. Тези, които биха си рискували истински кожата, ако нещо се случи. Те са оставени да взимат жълти стотинки. Лъвският пай е за инфлуенсърите, които първи ще избягат, ако стане напечено. И никой никога няма да запомни създаденото от тях "съдържание". Едновремешните комсомолци бяха хора с вътрешен идеализъм, работеха неуморно и наистина движеха държавата напред. Новият комсомол само усвоява и затлъстява. Заради това не се движим напред. Каквато държавата, такива и инфлуенсърите.