31 Януари 2025петък22:03 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

БСП-ОЛ: Андрей Цеков да каже как са правени поръчките в АПИ

Всички граждани заслужават добра и добре обезопасена инфраструктура

автор:Дума

visibility 1835

„В края на октомври миналата година се оказа, че Агенция „Пътна инфраструктура“ е обявила една от най-мащабните обществени поръчки в сектора. Сумата е колосална – 2,25 млрд. лв., с тенденция да достигне 4 млрд. лв., а въпросите около нея са още повече.“ Това заяви зам.-председателят на ПГ на „БСП-ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА“ Кирил Добрев по време на изслушването на регионалния министър Иван Иванов.

Според него на първо място е редно да се изясни защо тази поръчка е обявена полу-нелегално. На въпрос на медиите защо търгът не е бил официално обявен, от пресцентъра на АПИ са отговорили с краткото „въпрос на решение“.

„Намирам за политическа неадекватност, г-н Иванов, да се изслушват министри, които не могат да стигнат до кабинетите си, защото са на поста от едва 10 дни, а вие за трети път ги викате в Народното събрание“, каза той и допълни, че е било пропуснато да бъде поканен на изслушване и ръководителят на АПИ, който би могъл да даде повече информация. Според Добрев той е достатъчно добре информиран за критериите, по които е изготвена и реализирана поръчката.

„Не знам дали е случайно, че ПП пропускат факта, че в техните редици е бившият министър Андрей Цеков, който може днес да даде пояснения как са работени поръчките и как са били изготвени. Не знам дали умишлено до момента в изслушването е била пропусната министър Коритарова, но пък нейният колега е тук и се надявам да се включи активно в дискусията“, каза още Добрев.

„През последните няколко години сме свидетели на обратна пропорционалност между вложените финансови ресурси и очакваното качество на пътната инфраструктура, както и на спазването на сроковете за изпълнение. Основна задача на АПИ е не само да следи за качеството на ремонтните дейности, но и за спазването на договорените срокове“, заяви народният представител от ПГ на левицата Петя Цанкова.

По думите ѝ все по-често ставаме свидетели на случаи, в които фирми, спечелили търгове, не разполагат с достатъчно ресурси – нито откъм техника, нито откъм работна ръка. Това води до забавяне на изпълнението на поръчките, а хора и техника се преместват от един обект на друг.

„В тази връзка, уважаеми г-н Вълчев, въпросът ми към Вас е: каква е практиката на Агенцията през последните години за гарантиране, че избраните изпълнители имат необходимите ресурси и опит, за да спазят заложените в договорите срокове?“, попита още тя.

Депутатът от левицата Андрей Вълчев подчерта, че са подадени 46 оферти за над 2,2 млрд. лв., но всички са внесени в последния възможен срок. Той обясни, че според условията АПИ трябва да сключи рамково споразумение с трима потенциални изпълнители за всеки от районите, а след това чрез вътрешно-конкурентен избор да определи изпълнител за всеки основен район.

„В район №5, който обхваща Разград, Русе, Силистра и Търговище, са подадени само две оферти. Едно от участващите дружества е подало жалба в КЗК, тъй като не е доволно от разясненията по процедурата от страна на АПИ и има искане за временно спиране на търга. Какво ще се случи, ако КЗК уважи подадената жалба и прекрати процедурата – ще бъде прекратена само за съответния район или за цялата обществена поръчка? Това условие за избор между трима при подадени две оферти какви последствия ще има върху цялата процедура?“, попита още Вълчев.

Владимир Георгиев заяви: „Г-н министър, наясно сме, че няма идеални процедури. Целта не е да се прекъсва тази процедура за сметка на безопасността на българските граждани“.

Той изрази подкрепа за предложението министър Иванов да възложи поръчката на държавната фирма „Автомагистрали“. Също така отправи молба към министъра в бъдеще процедурите да бъдат много по-прозрачни и да има сериозен контрол върху изпълнението им.

„Ясно ни е, че допуснатото през последните 2-3 години се отразява сериозно върху състоянието на пътната инфраструктура в страната, както и че лошото наследство и липсата на възложени процедури през 2024 г. усложняват ситуацията. Когато става въпрос за държавническо мислене и поемане на отговорност, си заслужава да се влезе в управление. Всички граждани заслужават добра и добре обезопасена инфраструктура, а ПГ на левицата ще подкрепи всички действия на министерството в тази посока“, заключи Георгиев.

Пускането на първия лот на "Хемус" пак се отлага

автор:Дума

visibility 1883

/ брой: 20

Парите на държавата са управлявани неразумно

автор:Дума

visibility 1766

/ брой: 20

Газът през февруари по-скъп с 3%

автор:Дума

visibility 1756

/ брой: 20

Нова размяна между "Хамас" и Израел

автор:Дума

visibility 1864

/ брой: 20

РС Македония сменя посланика си у нас

автор:Дума

visibility 1799

/ брой: 20

Вучич помилва задържани студенти

автор:Дума

visibility 1791

/ брой: 20

Румънски наемници се предадоха на Руанда

автор:Дума

visibility 1812

/ брой: 20

Строителни чудеса

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1846

/ брой: 20

Разхищение

автор:Барбара Пейчинова

visibility 1738

/ брой: 20

Сблъсък с реалността

visibility 1795

/ брой: 20

И в БНБ не са сигурни класираме ли се за еврозоната

visibility 1960

/ брой: 20

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ