17 Април 2025четвъртък23:21 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Кристиан Вигенин предлага в Брюксел мерки срещу високите цени на храните

автор:Дума

visibility 15280

Успешен старт за работната група на SME Connect по земеделие, храни и потребители (AgriNutriCom)
Проведе се първа среща на работната група към SME Connect – AgriNutriCom, посветена на земеделието, храните и потребителите, която се оглавява от Кристиан Вигенин.
Основна цел на групата е да бъде изграден ефективен диалог между политиците и малките и средни предприятия в агрохранителния сектор в Европа.
Вигенин, като член на Комисията по околна среда, климат и безопасност на храните в Европейския парламент, подчерта колко е важно участието на всички заинтересовани страни в създаването на устойчиви и потребителски ориентирани политики.
По време на срещата бяха обсъдени важни теми, като визията на Европейската комисия за бъдещето на земеделието и храните, с акцент върху устойчивостта и иновациите, както и нарастващите цени на храните в Европа и отражението им върху потребителите.
Участниците в работната група посочиха, че сериозен натиск върху малките и средни предприятия създават покачването на производствените разходи, енергийната несигурност, климатичните предизвикателства и глобалните сътресения във веригите за доставки.
Наличието на множество прекупвачи по веригата от производител до краен потребител също беше отчетено като допълнителна причина за оскъпяването на хранителните продукти. В тези случаи често най-големият удар поема потребителят – особено уязвимите групи, за които достъпът до качествена храна на поносими цени става все по-труден.
Ето защо, като отговор на предизвикателствата Европейския парламент стартира инициатива за приемането на резолюция, насочена към дългогодишните и нововъзникващите предизвикателства пред вътрешния пазар на ЕС.
Особено внимание се обръща на задълбочаващите се неравенства между държавите членки, като страните от Югоизточна Европа са особено засегнати от по-висока инфлация, по-ниски средни заплати и по-висок риск от бедност.
Резултат от всичко това бяха и бойкотите на търговски вериги от страна на потребителите в страните от Югоизточна Европа, провокирани от рязко повишените цени, на които правителствата не успяват да реагират ефективно.
Вигенин подчерта, че тези различия трябва да бъдат изведени на европейско ниво, както и акцентира върху нуждата от целенасочени политики, които да облекчат бремето както върху производителите, така и върху потребителите, а също така устойчивото местно производство да бъде подкрепяно. Той повдигна и въпроса за ролята на ЕС в укрепването на хранителната сигурност и в гарантирането на справедливи условия по цялата верига – от фермата до трапезата.

За контакт с Групата на Прогресивния алианс на социалистите и демократите в ЕП:

https://www.socialistsanddemocrats.eu/

Инициаторите на бойкота поискаха по-ниски цени за Великден

автор:Дума

visibility 1538

/ брой: 72

От 1 май декларираме пред НАП коли, купени в чужбина

автор:Дума

visibility 1539

/ брой: 72

Банкнотите от 20 лв. са най-често фалшифицирани

автор:Дума

visibility 1498

/ брой: 72

При размразено месо трябва да има 2 дати на етикета

автор:Дума

visibility 1510

/ брой: 72

Истината лъсна

автор:Александър Симов

visibility 1584

/ брой: 72

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ