11 Септември 2024сряда20:12 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Няколко думи

Строителни илюзии

/ брой: 140

автор:Евгени Гаврилов

visibility 5656

Не им върви на тунелитe под Балкана. Доказаха го и последните събития. След жалба до КЗК на загубилата търга фирма е спряна поръчката за изработването на идейния проект за изграждането на тунела под прохода Петрохан. Позната схема, пред която явно всички са безсилни.
В най-новата история на България плановете за пробив на Стара планина са подхващани няколко пъти. Първата идея за тунел под Петрохан е от 1916 г. Проект има и по времето на социализма от 60-те години на миналия век. През 1991 г. "Транспроект" бе разработил няколко варианта. През октомври 2003 г. ни обещаваха, че тунелът под Петрохан ще е готов до 2007-а. През 2012 г. също имаше процедури за предпроектни проучвания. Вече сме 2024 г., но нищо не се случва.
Евентуален тунел намалява разстоянието между София и Монтана с над 60 км. Логичен е въпросът защо изграждането му се бави. Статистиката сочи, че за денонощие през прохода минават до около 20 000 автомобила. Тунелът би направил трафика и по-бърз, и по-безопасен. Едно от обясненията е, че проектът е сложен и скъп. Дано това оправдание не го направи поредната строителна илюзия.
Такава вече е магистрала "Хемус", от началото на чието изграждане ще честваме през есента половин век. Заради управленските безумия тя бе замразена за 3 години и сега ще ни излезе с 30% по-скъпа.
За тунела под Шипка няма да говорим. Имаше един транспортен министър, който ни го обещаваше почти веднага, заедно с четири моста над Дунав. Добре, че бързо сдаде поста.

България изпревари Полша в търговията с Китай

автор:Таня Глухчева

visibility 401

/ брой: 173

Искаме пари от резерва на ЕС заради сушата и пожарите

автор:Дума

visibility 389

/ брой: 173

Шенген по въздух и вода удари визите за туристи

автор:Дума

visibility 390

/ брой: 173

Спад в заводското производство за 19-и пореден месец

автор:Дума

visibility 339

/ брой: 173

Война на дронове между Русия и Украйна

автор:Дума

visibility 406

/ брой: 173

Германия върна граничния контрол

автор:Дума

visibility 441

/ брой: 173

Висши военни в САЩ подкрепиха Харис

автор:Дума

visibility 393

/ брой: 173

Накратко

автор:Дума

visibility 1061

/ брой: 173

Левица към бъдещето

автор:Александър Симов

visibility 624

/ брой: 173

По пътя на просветата

автор:Барбара Пейчинова

visibility 556

/ брой: 173

Лоша диагноза

автор:Мая Йовановска

visibility 829

/ брой: 173

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ