18 Ноември 2024понеделник15:22 ч.

Северномакедонски вицепремиер:

Цената на жп линията с България е нереално висока

Трасето умишлено било избрано сред най-трудните планински терени, за да се оскъпи проектът

/ брой: 172

автор:Дума

visibility 3846

Цената на жп линията между Северна Македония и България - част от паневропейския транспортен коридор 8, е прекалено напомпана. Северна Македония ще построи железопътната линия до България, но по-евтино и по-рационално.
Това обяви в интервю за северномакедонската медия "Фокус" Александър Николоски, вицепремиер и министър на транспорта, както и заместник-председател на ВМРО-ДПМНЕ, цитиран от БГНЕС. Николски намекна за корупция, защото трасето на железопътната линия до България умишлено било избрано сред най-трудните планински терени, за да му се увеличи цената.  "Случаят има няколко елемента. Първият и ключов елемент е прогнозната себестойност - 24 милиона евро на километър, което е по-скъпо от магистралата. Само за илюстрация, цената на високоскоростен влак навсякъде в Европа с 200 километра в час е от 4 до 10 милиона евро в зависимост от терена. За тази железница, която ще се движи с 60 километра в час, това е 24 милиона евро“, обясни Николоски.
Транспортният министър пита защо коридор 8 се проектира с два тунела под Крива паланка и "един тунел, който не свършва никъде". „Дори Швейцария не го прави. Никъде в Европа или света не съм виждал да се строят тунели под градове", каза Николоски.
Не сме толкова глупави, няма да приемем такава завишена цена за проект, който вероятно никога няма да бъде построен, каза Николоски. Министърът на транспорта допълни, че „само несериозни фирми са кандидатствали за проекта“, и че „България не прави нищо от нейната страна“.
„Не знам дали видяхте, България каза, че индикативната цена от тяхна страна е 1,2 млрд. евро. Откъде България ще ги намери тези пари? Това са много пари за всяка една държава. Ние харчим 560 милиона евро, а те 1,2 милиарда евро за железница, която ще се движи само с 60 километра в час“, казва Николоски.
Не за първи път Николоски дава да се разбере, че жп линия Скопие-София не е приоритет за Северна Македония. Наскоро той коментира, че за правителството най-полезният проект е изграждането на високоскоростна железопътна линия от Скопие до Солун, която да се движи с 200 километра в час за пътници и до 160 километра в час за товарни превози.

Инспекторатът на МС иска наказания в Министерството на културата

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

4 щама на грипа тази година

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

3 януари ще бъде учебен ден в София

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Експерти алармират за криза с тока през зимата

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Инфлацията рязко се ускорява през миналия месец

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Застраховката на такситата поскъпва заради честите инциденти

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Еврокомисията повиши очакванията си за българската икономика

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Стреляха по резиденция на Бенямин Нетаняху

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Тръмп гласи високи мита за Евросъюза

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Гръцката полиция на крак заради демонстрации

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Накратко

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Ново ниво

автор:Ина Михайлова

visibility 0

/ брой: 220

Това не са услуги

visibility 0

/ брой: 220

Иска ли Зеленски мир

автор:Юри Михалков

visibility 0

/ брой: 220

За лъжите и истините, свързани с „Гунди – легенда за любовта“

visibility 0

/ брой: 220

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ