Платформата на Сдружение "За достъпна и качествена храна" не спира да получава сигнали от граждани за продукти със заблуждаващи етикети, съмнителен състав и липса на адекватен контрол върху качеството. Така българските потребители са все по-често изправени пред риска от консумация на фалшиви и съмнителни по произход хранителни продукти, съобщиха от сдружението.
"Недопустимо е в България да се продават храни със съмнителен произход или подвеждащи етикети, които заблуждават потребителите за състава и качеството на продукта. Пазарът трябва да бъде защитено място, а не територия за печалба на нечестни търговци за сметка на здравето на хората", заяви инж. д-р Андрей Велчев, председател на сдружението.
Като член на SAFE - най-голямата европейска организация, ангажирана с безопасността и качеството на храните, Сдружението "За достъпна и качествена храна" настоява за по-сериозен контрол от страна на институциите и работи в тясно сътрудничество с международни партньори за разкриване и предотвратяване на измами в хранителната индустрия.
Сдружението работи в тясно партньорство с българските институции и активно съдейства за по-ефективен контрол върху пазара на храни в страната. То призовава потребителите да бъдат активни, да търсят правата си и да сигнализират за нередности, защото информираният потребител е защитен потребител.
Пред БТА председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Мария Филипова каза, че през 2024 г. в КЗП са получени 27 549 жалби и сигнали от граждани. В по-голямата си част те се отнасят за права на потребителите при покупка на определени видове продукти от сайтове, рекламации на стоки, сключени договори с мобилни оператори, оплаквания, свързани с услуги, предоставяни от банки, или с договори за т.нар. бързи кредити, презентации по домовете или в хотели с цел закупуване на стоки и др.
Най-много от жалбите до Европейския потребителски център в България в последната година са свързани с проблеми с връщането на стоки, закупени онлайн, каза директорът на центъра Соня Спасова.