12 Септември 2024четвъртък22:18 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Метани

/ брой: 153

автор:Мая Йовановска

visibility 2043

Мая Йовановска


Интересно заглавие се появи в края на миналата седмица в страницата на транспортното министерство след среща на новия стар служебен министър Христо Алексиев с представителите на автомобилния бранш. Та заглавието е: "Диалогът с автомобилния бранш е възстановен". Цитатът е от думи на министъра. И, логично, щом нещо е възстановено, преди това е било прекратено. През май на среща с бившия вече премиер Кирил Петков транспортните организации играха "обидени невести". С тях се подигравали. Проглушиха ефира, че диалогът с правителството бил провален. И започнаха антиправителствени протести, включително заради брадясвали с години проблеми. 

Друг интересен щрих е, че сред първите срещи на служебното правителство бе и тази със строителите - също отявлени протестиращи, чиито лакоми щения, използва ИТН за да бутне кабинета на Петков. С тях се видя регионалният министър Иван Шишков, който иначе като служебен зам.-министър имаше доста критики към някои представители на бранша. Сега обаче същий Кашпировски реди: "Със сигурност ще се намери решение, така че да се успокоят нещата". И след новата среща от вчера МРРБ веднага ще плати поне 200 млн. лв. за текущите ремонти на шосетата и новото строителство на пътните фирми. След проверка обаче.

За транспортните фирми нещата наистина са на път да се уредят, даже ще са на пълна далавера, щото до седмица щели да се предприемат мерки за намаление на тол таксите за превозвачите, работещи основно на българския пазар, а част от второкласните пътища ще останат безплатни. По-малкото приходи ще бъдат компенсирани от нарастване на пътните такси за транзитния трафик. "Можем да доведем нещата до по-високо таксуване на транзитния трафик през България и по-облекчени тарифи за родните превозвачи", обещава Алексиев.

Правителството на Петков предприе стъпки в посока тези, дето най-много трошат пътищата, да плащат справедливо полагащите им се тол такси, а не от нас, обикновените граждани, държавата да одира в пъти повече пари чрез винетките. И одобри нова тарифа, предвиждаща повишение на тол таксите от 1 януари 2023 г. за тежките превозни средства. Наред с това всички второкласни пътища трябваше да станат платени. Това доста поизнерви превозвачите, които са галеници на властта от времето на Борисов, и те се емнаха да протестират. Шумно, атрактивно и скъпо, разбира се.

Обещаното намаление на тол таксите е несправедливо. Да има различни, по-високи такси за транзитния трафик, пък крие рискове. Подобно разграничаване на превозвачите е дискриминационно и България може да си навлече наказателна процедура от ЕК. 

Важното е, че старите муцуни изразяват задоволство от "възстановяването на диалога с държавата". Освен това браншът е поискал кадрови промени в някои служби, подопечни на транспортния министър, като например автомобилната администрация. Превозвачите щели да предложат и мерки, свързани с цените на тол системата, отстъпки, като в Европа, преференции за българските и чуждите превозвачи, горивата. Абе - разпищолване до дупка в исканията.

Рано или късно вероятно ще разберем каква е истинската причина за тези метани на властта. И дано не е каквото изглежда.

 


Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК   --> ТУК <--

Споделяйте нашите публикации.

 

 

 

 

България е най-бедната страна в ЕС, а с най-скъпата храна

автор:Дума

visibility 471

/ брой: 174

БАБХ проверява спешно столове и бюфети в училищата

автор:Дума

visibility 523

/ брой: 174

Търговският дефицит расте с близо една трета към края

автор:Дума

visibility 417

/ брой: 174

Производството на ток у нас намалява

автор:Дума

visibility 525

/ брой: 174

Скопие ще преговаря, но като член на ЕС

автор:Дума

visibility 590

/ брой: 174

Няма нужда от търговска война

автор:Дума

visibility 590

/ брой: 174

Лондон свива помощите за горива през зимата

автор:Дума

visibility 493

/ брой: 174

Накратко

автор:Дума

visibility 1653

/ брой: 174

Комедиантът

автор:Александър Симов

visibility 1466

/ брой: 174

Геноцид

автор:Барбара Пейчинова

visibility 1725

/ брой: 174

Има ли шанс Харис?

автор:Таня Глухчева

visibility 1109

/ брой: 174

Съдебната реформа – абсолютно безпредметен израз

visibility 467

/ брой: 174

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ