02 Май 2025петък01:11 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Мобилните оператори няма да плащат обезщетения за авариите

Услугите на А1 и "Виваком" били прекъснати за по-малко от 8 часа

/ брой: 79

автор:Дума

visibility 5294

Абонатите на А1 и "Виваком" вероятно няма да получат компенсации заради това, че останаха часове наред без мобилни услуги.
Според действащото законодателство телекомите у нас дължат обезщетение на потребителите, когато предоставяната от тях услуга е прекъсната за повече от осем часа. И при двата инцидента времето за прекъсване е под определената норма, обясни пред БНР председателят на Комисията за регулиране на съобщенията Иван Димитров. Вчера на среща с представителите на трите телекома той ги призова да съобщават своевременно при проблеми с мрежата.
Но дори и аварията да беше по-продължителна от 8 часа, компенсацията за потребителите е направо смешна - тя е едва 1/30 от месечната вноска, което на практика е около 1-2 лева отстъпка.
Един от мобилните оператори - А1, много щедро обяви, че като компенсация ще предостави неограничени възможности за комуникация - минути, мегабайти и скорост, на всички свои клиенти. Само че по-голямата част от потребителите имат абонамент именно за неограничени разговори и интернет, което на практика означава, че няма да получат никаква компенсация.
От Комисията за регулиране на съобщенията също намекнаха, че обезщетения няма да има. "След преглед на всички събрани факти около двата инцидента ще се прецени какви санкции да бъдат предприети", каза пред БНР председателят на КРС Иван Димитров. Освен това ще се чака и одит на независима структура, както разпореди КРС.
Както стана ясно, причина за срива в мрежата на "Виваком" миналата седмица за няколко часа, бе рутинна промяна в софтуера на мрежата. Сривът в мрежата на А1 е в резултат на авария в 2G и 3G мрежата.
"Вместо реални компенсации заради преустановената услуга, те ни предлагат като алтернатива да ползваме услугата VoLTE и VoWIFI, което е нещо като viber - провеждане на разговори и пренос на данни през интернет, без да е необходимо да сте в покритие на мрежа", коментира Богомил Николов от "Активни потребители".

Унгария освобождава майки от данъци

автор:Дума

visibility 404

/ брой: 79

Фридрих Мерц поема канцлерския пост

автор:Дума

visibility 361

/ брой: 79

Десетки пакистанци напускат Индия

автор:Дума

visibility 394

/ брой: 79

Мащабна стачка в Гърция на 1 май

автор:Дума

visibility 389

/ брой: 79

Празникът, който сплотява

автор:Дума

visibility 468

/ брой: 79

ПЪРВИ МАЙ

автор:Дума

visibility 375

/ брой: 79

Не изхвърляйте хартиената трудова книжка

автор:Аида Паникян

visibility 415

/ брой: 79

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ